ESCOLA MARTÍ POCH · CONFINAMENT · COM ENS RELACIONEM AMB ELS MÉS PETITS?

. Aprenem tothom. Moltes persones ens estem esforçant per fer front a la nova situació que ens ha portat la pandèmia que vivim, tant a casa com al treball, com a la vida quotidiana, com a les petites coses. Aprenem noves maneres de comunicar-nos, de manifestar-nos i de viure. L’ESCOLA també: no serveix allò que havíem preparat per descobrir tots junts, per fer amb ordre i una cosa després de l’altra, per interactuar i seguir les pautes educatives, per treballar dia a dia, moment a moment amb els nostres petits de l’escola. Els mestres ens estem també reinventant la manera de poder connectar millor amb els nostres alumnes mentre duri aquesta situació. No tots els docents som iguals, no tots tenim els mateixos coneixements tecnològics, la mateixa manera de portar una classe… Però a més dels nostres estudis i oposicions guanyades, ens continuem formant en disciplines i metodologies diferents que ens permeten adaptar-nos a situacions com les actuals i, de manera acordada, per poder establir una nova relació amb els infants i les seves famílies. I fem servir la plataforma virtual Padlet. 

. Com són aquestes plataformes virtuals?. Les Padlets són murals col·laboratius, espais on s’ofereixen recursos multimedia ja siguin videos, audios, fotos o documents. Amb aquest poster interactiu, les mestres d’educació infantil publiquem i compartim recursos, propostes de tot tipus per als més petits de l’escola. En el terreny de l’educació creiem que és una plataforma molt valuosa on famílies i mestres hi podem treballar al mateix temps. Entre totes les propostes hi trobem espais per al  moviment, per a les arts, per a la ciència, per als idiomes, el joc, les emocions, les lectures…És un bon recull de petits reptes i propostes per a tots els gustos. 

. Què és el més important?. Cada vivència i situació que viuen els nens i nenes són importants i és aprenentatge. Han tingut el regal més bonic que és passar més temps amb el seu pare i la seva mare. Que cal establir unes rutines, un ordre per petits que siguin, és segur. Per això creiem que el material que facilitem cada setmana, vol ser un suport per a les famílies, una guia per mantenir viu l’interès per aprendre, per fer i desfer, per créixer en família, amb l’objectiu de seguir mantenint el vincle amb el centre educatiu i les seves mestres interactuant i compartint.

. Valorem. Les mestres d’infantil coneixem molt bé i estimem els nostres infants, creiem fermament en l’educació dels més petits. Uns infants en plena efervescència emocional, una canalla que està descobrint el món a cada passa, a cada descoberta. 

Aquesta plataforma ens ajuda a mantenir viva la comunicació amb els infants i les seves famílies. D’aquesta manera tan visual i intuïtiva, poden seguir veient què fan els seus companys/es a casa seva, un aspecte a tenir en compte quan estem parlant de nens i nenes de 3, 4 i 5 anys. Un espai per compartir i per enriquir-nos els uns amb els altres, fer cohesió de grup i aprendre plegats. 

La comunicació diària amb les famílies es complementa amb videoconferències setmanals, una estona per parlar, riure, veure els amics i compartir experiències.

En fi, enyorem l’escola física, la que té sentit, per abraçar-nos, per mirar-nos als ulls, l’escola que ens fa créixer, viure i aprendre. 

“Tens uns ESCOLA que t’està esperant per abraçar-te quan tot hagi passat”

 

Fina Minguell, Anna M. López, Mercè Palau, Marian Cortés i Montse Farré, mestres d’Educació Infantil de l’Escola Martí Poch (L’Espluga de Francolí)

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>