DONEM VEU A LES DONES CIENTÍFIQUES

DE NENES A CIENTÍFIQUES!

Coincidint amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència s’han realitzat un seguit de xerrades a càrrec d´exalumnes de l´escola Martí Poch que han cursat estudis relacionats amb la ciència. Una acció que vol apropar als alumnes la tasca de recerca que va lligada a totes les professions de caire científic o tecnològic i lluitar contra la manca de visibilitat de les dones que fan investigació.

Els alumnes van poder conèixer què va despertar la vocació científica a cadascuna d’elles, veure que és possible aconseguir fer la professió que t´apassiona, saber que sempre cal seguir formant-se i que tot aquest esforç reverteix en la millora de la salut de les persones i del nostre planeta.

Els més petits de l’escola, els alumnes de P3 i P4 es van familiaritzar amb les tasques d’infermeria amb la Cristina Farré, es van escoltar el cor, van observar i tocar materials de cures i van reforçar el coneixement del seu cos i els hàbits d’higiene.

Els alumnes de P5 van rebre la visita de l´Alba Pérez, graduada en Ciències ambiental. A través del conte “Què els hi passa a les gavines corses del Delta de l’Ebre? els va explicar la seva investigació sobre per què el nombre d’aquestes gavines anava minvant. I  també els va transmetre la seva passió per la natura i els va convidar a respectar-la i estimar-la.

El curs de primer va rebre l´odontòloga Ester Farré i amb ella van conèixer tot el procés de canvi de dentició que ara comencen, com ho han de fer per raspallar correctament les dents i com es repara una càries.

La Marta Vallverdú va visitar el grup de segon, va explicar perquè ens assemblem als nostres pares, germans i altres familiars. Què són els gens, la genètica i on està l’ADN. També va parlar de les cèl·lules, del cor i del mètode científic. Per acabar vam fer un experiment on hi vam poder extreure ADN d’unes maduixes tot seguint el mètode científic.

El grup de tercer va rebre a la Marta Josa, graduada amb Ciències Ambientals. Va explicar com treballa al laboratori estudiant cèl·lules amb el microscopi. A més va portar un munt de mostres d’animals que l’alumnat va poder observar amb molt de detall.

La Nerea Becerra doctora en Nutrició i Metabolisme resident a Londres, es va connectar via telemàtica amb els alumnes de quart per explicar-los l’estreta relació de determinats aliments en el desenvolupament o prevenció del càncer.

La Judit Forns, estudiant d’Enginyeria Agrònoma va explicar coses molt interessants sobre aquests estudis als alumnes de cinquè. Van observar moltes plantes i alhora van poder veure com es realitza un herbari. A més va portar un munt de mostres d’insectes i sòls que van poder observar de ben aprop.

I els més grans de l’escola a través de l’arquitecta Rosa Garrell van compartir l’experiència d’estudiar una carrera molt tècnica. A partir de maquetes, plànols i diversos aparells l’alumnat va aprendre de primera ma què fa una arquitecta i entre tots van acabar descobrint les mides de la seva aula.

Esperem que aquest contacte que els alumnes han tingut amb persones del seu entorn proper, noies espluguines a qui poden identificar en les fotos que decoren els espais de l’escola, els ajudi a trobar el seu camí professional i a escollir-lo deixant de banda els estereotips de gènere.

Moltes gràcies a totes per les explicacions i tot el material que heu portat. Ens ha fet molt il·lusió tornar-vos a veure i escoltar a l’escola Martí Poch!