RECOMANACIÓ DEL LLIBRE

La nostra alumna Gisela Ortiz Serrano,de 3er d’ESO, ens vol recomanar un llibre en castellà perquè li ha agradat molt. Aquest llibre es titula: Otra vida para Cristina, escrit per Marta Rivera de la Cruz.

La nostra alumna ens ha fet arribar una fitxa tècnica de lectura d’aquest llibre per poder-ne tenir més informació.

FITXA DE LECTURA

NOMS I COGNOMS: Gisela Ortiz

DATA: 21/10/ 2016

1. Fitxa Tècnica:9788466762434

Autor: Marta Rivera de la Cruz

Títol: Otra vida para Cristina

Col·lecció: 124

Editorial: Anaya

Lloc d’edició: Madrid

Any d’edició: 2007

Pàgines: 123

2.Tema:

Aquest llibre ens parla de com començar una nova vida després d’haver patit un gir inesperat en les nostres vides. En aquest cas, el llibre parla de la història de la Cristina, qui després d’un accident de cotxe i de perdre els seus pares ha de començar una nova vida. Aquesta història ens ve donada a través d’un text en prosa organitzat en diferents capítols.

1. Argument:

La Cristina i la seva família tenen un accident de cotxe i es desperta quan ja està a l’hospital. La Cristina, una nena només de dotze anys, passa molt de temps a l’hospital perquè l’han d’operar. Uns quants membres de la seva família quan s’enteren del que ha passat  la van a visitar per veure com es troba.

Els pares de la Cristina moren per culpa de l’accident i els seus familiars no es posen d’acord amb on podia anar a viure la Cristina. Alguns la volien enviar a un internat, però la Cristina no estava d’acord amb el que deien. Al final, va a viure amb la seva tieta Virgínia, qui en prou feines sabia qui era perquè no la coneixia a causa de la mala relació que havien tingut les dues germanes.

La tieta Virgínia vivia a un poble bastant lluny d’on vivia actualment. La Cristina hauria de començar ara una nova vida sense pares i anant a viure a un altre lloc, anar a un institut nou i fer nous amics.

1. Personatges:
  • Cristina: és una nena de dotze anys i és la protagonista principal.
  • Els pares de la Cristina es moren al principi de la història a causa d’un accident de cotxe que pateixen per culpa del pare.
  • Fede: és el tiet de la Cristina, ella l’estimava molt.
  • Virgínia: és la tieta de la Cristina i la germana de la mare de la Cristina.
  • Sara: és la millor amiga de la Cristina, la coneix en el nou poble.
  • Sergio: és un noi universitari a qui la Cristina considera el noi de la seva vida perquè quan el va conèixer se’n va enamorar.
  1. Espai i temps:

El principi de la història succeeix en el centre de Madrid. Posteriorment, després de l’accident, la història segueix a un poble de la costa gallega per viure amb la seva tieta Virgínia. El període de temps en què es desenvolupa el text és un estiu sencer, després de l’accident de trànsit en què moren els pares de la Cristina. La història s’explica en present perquè a mesura que passa alguna cosa en aquell moment s’explica.

1. Opinió personal:

Aquest llibre el trobo molt adequat per a tots, però sobretot per als joves, ja que nosaltres, a la nostra edat, no ens donem compte del perill que comporta anar a una gran velocitat amb el cotxes, motos, etc.

Recomano aquest llibre perquè el trobo molt interessant i divertit. També, una de les raons per les quals m’agrada aquest llibre és per la maduresa de la Cristina que ha de tenir per la situació en la que viu.

En resum, aquest llibre m’ha agradat molt i no canviaria res.

A més a més de tota aquesta informació del llibre que ens ha fet arribar la nostra amiga Gisela, també ens ha preparat un petit vídeo resum de la història.