Estratègies per promoure el benestar lingüístic entre l’alumnat nouvingut

El nostre titular de l’aula d’acollida, l’Andreu Porta, ens ha passat una crònica de la seva participació com a ponent de la jornada “Estratègies per promoure el benestar lingüístic entre l’alumnat nouvingut: Construint ponts entre la teoria i la pràctica”.

La Jornada EU.DO.IT va tenir lloc a l’Auditori de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i Esport de la Universitat Ramon Llull-Blanquerna, el passat divendres 23 de febrer.

L’objectiu de la jornada va ser reflexionar sobre l’acolliment lingüístic i compartir bones pràctiques per promoure l’ensenyament i aprenentatge de la llengua adreçat a l’alumnat nouvingut  i com s’ensenyen i s’aprenen  les llengües  en un marc plurilingüe.

El projecte EU.DO.IT (European Digital Online Game for Intercultural Learning and Translanguaging) és una plataforma digital plurinlingüe que té com a objectiu l’aprenentatge de llengües i de competència intercultural. Serà un joc interactiu pensat,  sobre tot, pels alumnes de finals de primària i de secundària que han arribar d’altres països i que necessiten aprendre de forma ràpida i efectiva la llengua del país d’acollida. Estarà basat en situacions comunicatives reals en diferents llengües a partir d’una història motivadora que es va desenvolupant  al llarg d’aquest joc  amb la pretensió de ser un sistema d’aprenentatge intuïtiu i innovador.  Una dada important: serà gratuït!

Des de l’Aula d’Acollida ja estem esperant poder-hi jugar!

1. JM

Fantàstic.
    És una sort tenir professors tan implicats com l’Andreu en la normalització de l’ús de la llengua catalana en el nostre centre i que siguin tan reconeguts en el mitjà universitari.