CONGRÉS ITWORLDEDU 2017

Els dies 21 i 22 de març, tres professores de l’IPM vam assitir a la 9ª edició del congrés ITworldEdu, un dels esdeveniments anuals de referència en el sector tecnològic educatiu, que enguany ha tingut com a eixos conductors la transformació educativa i com les TIC afavoreixen l’ensenyament-aprenentatge. L’ITworldEdu ens va aportar moltes idees, motivacions, formulació de nous projectes pel centre i bona voluntat per realitzar-los al nostre.

Eva Pardos, Marta Pérez, Anna Ribé

Vam escoltar projectes molt similars al nostre de 3r d’ESO del portafolis, com per exemple el de l’IES La Vall de Llémena. També d’altres ben diferents i motivadors com el de l’IES Salas i Xandri, on tot ho gestionen a través del Google Suite, s’interessen pel youtubeitor, el Google Classroom, el Co-rubrics o el Chromebooks, aplicacions i plataformes que podem consultar a www.tecnocentre.org. Aquestes eines semblen assequibles per a tots nosaltres.
Tanmateix vam escoltar conferències massa teòriques, platòniques i poc realistes, sobretot si tenim en compte la falta de recursos humans i materials i la massificació de les aules de la majoria de centres educatius.
Una de les presentacions més sorprenents va ser la de Fiorella Haim, Gerent General del Pla Ceibal de l’Uruguai, on el govern fa una despesa de 100 dòlars/any per alumne perquè cada un d’ells tingui un portàtil o una tauleta. A més, han creat una xarxa wifi indoor i outdoor extensíssima, la qual arriba fins a poblacions on no arriba l’electricitat (aquí han posat panells solars per carregar els aparells). També han promogut les vídeoconferències, per exemple, per fer arribar professors d’anglès a les aules dels llocs més remots.F2

Però per sort, la millor conferència la van deixar pel final d’un esgotador primer dia, la del magnífic comunicador José Ramón Gamo, especialista en Audició i Llenguatge i Director Pedagògic i Especialista en Neuropsicologia Infantil. Aquest ponent ens va fer prendre consciència de la necessitat de tenir en compte la manera en que el cervell humà aprèn alhora de dissenyar la metodologia d’ensenyament per als nostres alumnes, desmuntant ja de pas uns quants dels anomenats “neuromites” sobre les capacitats cerebrals i d’aprenentatge humanes. Alguns dels mètodes plantejats, com es va fer palès durant tota la jornada, passen per la creixent i indispensable cultura digital.F3

Eva Pardos, Marta Pérez, Anna Ribé.

1 comentari

Respon a Damià Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>