L’institut s’afegeix a la celebració de la Codeweek, una activitat destinada a fomentar la programació i l’alfabetització digital

Durant els dies 25 i 26 d’octubre de 2018, prop d’un centenar d’alumnes, dels 400 que cursen l’ESO a l’Institut Josep Vallverdú, han participat en la celebració de la Codeweek, una activitat promoguda per la Unió Europea que pretén apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera divertida i atractiva. El seu objectiu és fomentar la programació com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.

Organitzats en 33 grups de tres alumnes, els estudiants que hi han participat al nostre centre han anat resolent els reptes plantejats i alguns han passat de la creació del compte d’Scratch (nivell 0) a fer un joc interactiu que permet entrar a totes les classes de l’Institut i veure’n una foto (nivell avançat) demostrant una motivació i una capacitat d’aprenentatge sorprenents. La professora Tere Viscasillas, que condueix el projecte Scratch Callenge, de Mschools, ha estat l’encarregada d’organitzar l’esdeveniment, i veient-ne els resultats, l’esforç ha valgut la pena.

Si voleu reviure la celebració d’aquesta Codeweek podeu fer-ho visitant la següent galeria d’imatges, contemplant el vídeo que resumeix en tres minuts l’activitat o llegint la crònica que de l’esdeveniment fa el bloc de l’aulABP.