Treball en xarxa per a una educació personalitzada

taula d'aprenentsAquest cap de setmana el nostre centre va ser convidat a participar a les Jornades “Treball en xarxa per a una educació personalitzada“, organitzat per l’Institut d’Estudis Ilerdencs i que va tenir lloc el divendres 23 i dissabte 24 d’octubre a la UdL.

La jornada es va desenvolupar en 4 sessions. Va inaugurar-la el pedagog Cèsar Coll, argumentant com la innovació avança cap a la personalització de l’educació i com aquesta és una proposta pedagògica per a tothom: que tothom aprengui més i millor i més significativament, fins a l’excel·lència.  Personalitzar, va dir,  és adaptar l’ensenyament al ritme,  als processos i als interessos i opcions d’aprenentatge de cada alumne fent servir metodologies diferents. En la perspectiva de la personalització es dona veu a l’aprenent, es treballa amb ell el punt de partida del seu propi aprenentatge.

La participació del nostre centre va ser en les dues sessions següents. Per una banda, al vespre del divendres, es van presentar els pòsters amb l’explicació dels 14 projectes que es desenvolupen des de diferents escoles i instituts. El nostre, que s’està duent a terme inicialment des de tutoria amb els alumnes de 1r a 4t de la ESO, s’anomena “Un dia Una foto”. Aquest treball vol mostrar a través de fotos i d’un diari personal digital, la vida quotidiana de l’alumnat de les Garrigues i alhora pretén fer una reflexió sobre el que suposa aquest patrimoni immaterial del dia a dia del jovent de la nostra comarca.

Per una altra banda, el dissabte de bon matí va tenir lloc la intervenció de l’alumna Noret Ballarín , de 2n de Batxillerat, en una “taula rodona d’aprenents”. Va explicar com ella viu i experimenta  l’aprenentatge i va compartir la seva opinió i experiència com a alumna davant un món que necessita cada vegada més una educació personalitzada.

I en la quarta sessió de la jornada tres taules de debat simultànies van treballar en com es fa i es pot fer aquesta personalització des de diferents punts de vista.

Finalment, dir que tant la contribució de la nostra alumna com l’exposició del projecte van estar molt ben valorats.

Tot el que es va exposar i treballar a les jornades es pot trobar en la web del CRP del Segrià.