El dilluns dia 20 de juny de 2016, els alumnes de 2n d’ESO i les seves tutores Ana Babiloni, Alejandra López, Laura Viayna i Maite Villafranca vam fer una visita a la localitat de Flix, a la Ribera d’Ebre, per conèixer una mica més la situació estratègica d’aquesta població.
Al matí vam visitar un refugi antiaeri, que encara està en bon estat de conservació, i ens van explicar com, durant la Guerra Civil, la població sofrí els atacs de l’aviació que cercava destruir la fàbrica química i el per què es van construir un total de 9 refugis.
Desprès vam visitar la Reserva Natural de Sebes. Al Centre d’Interpretació del Camí de Sirga vam veure com era la vida fins fa ben poquet en aquestes terres, quan no hi havia ni embassaments, ni carretera, ni trens. I també vam visitar el Mas del Director, on ens van explicar què és el bosc de ribera, quines espècies habiten aquest bosc i, per suposat, vam veure les cigonyes i el cavalls de la Camarga que hi són tot l’any.
Després de dinar va arribar el moment que més esperavem, la volta en caiac per l’espectacular Meandre que descriu el riu Ebre a Flix. Des del caiac vam poder veure l’històric pas de barca, el Castell de Flix en un turó, contemplar el bosc de ribera i gaudir d’un bon bany en un dia tan calurós.
Tutores de 2n d’ESO


Comentaris recents