SORTIDA CULTURAL A OXFORD

IMG-20160506-WA0027Dels dies 5 a l’11 de maig, el departament de Llengües Estrangeres va dur a terme la sortida cultural a Anglaterra que cada any organitza per a l’alumnat de 1r cicle de l’ESO.

Aquest any les ciutats escollides van ser Oxford, Cambridge, Startford-upon-Avon, Salisbury, Saint Albans i i el famós  Stonehenge.

El dijous dia 5, després d’un vol molt tranquil i de no haver dormit en tota la nit, vam dirigir-nos a Cambridge per visitar alguns dels colleges més importants com és el Trinity, King’s, Magdalene , el Mathematical Bridge del Queen’s College i l’arbre de Newton, un suposat successor de l’arbre del que va caure la poma que va inspirar la idea de la gravitació universal en Newton. La tarda va continuar amb el viatge cap a Startford-upon-Avon, ciutat natal de Shakespeare, on vam veure la casa de l’escriptor i l’església on està enterrat. Cal recordar que aquest any es commemora el quart centenari de la mort dels dos escriptors més universals de tots els temps, Cervantes i Shakespeare, el qual va fer la visita encara més especial.

Els dies 6, 7 i 8 els vam dedicar a Oxford. Destaquem el Museu Ashmolean, Radcliffe Camera, Hertford College amb el seu “Bridge of Sighs”, Christ Church College, del qual vam poder visitar el seu famós menjador on es van gravar escenes de Harry Potter, Carfax Tower, Bodleian Library, l’esglèsia Saint Mary The Virgin, Clarendon Building, Sheldonian Theatre, Oxford Castle, The Covered market, el museu natural d’història, Pitt Rivers, sense oblidar-nos de les botiguetes dels cèntrics carrers High street i Broad street.

El dia 9 vam visitar la ciutat de Salisbury amb la seva imponent catedral gòtica, la construcció de la qual està referenciada al llibre dels Pilars de la Terra, de  Ken Follet. A la rodalia d’aquesta ciutat britànica vam trobar el destacat monument megalític de Stonehenge, del qual ens va sorprendre els cercles que formen les enormes proporcions de les pedres. La finalitat que va tenir la construcció d’aquest gran monument s’ignora, però se suposa que s’utilitzava com a temple religiós, monument funerari o observatori astronòmic, que servia per predir estacions.

L’últim dia d’estada per terres angleses vam gaudir de la visita a la població de Saint Albans i la seva catedral i del tour turístic pels estudis de la Warner Bros dedicats a les pel.lícules de Harry Potter, on els alumnes van descobrir els espectaculars escenaris, van pujar al tren original Hogwarts Express, el vestuari, els efectes especials i d’animació, etc.

Una novetat d’aquest any és que els i les alumnes van allotjar-se en famílies al barri de Blackbird Leys, la qual cosa va permetre’ls posar en pràctica tot el que anem treballant a classe, tan la parla com els diferents aspectes de la cultura anglesa. Van fer-se entendre amb les famílies, van conviure amb elles, i van provar els famosos “packed lunch” britànics.

Una fantàstica experiència que ben segur recordaran!

Galeria d’imatges