SOM CENTRE FINALISTA DEL CONCURS MOBILE HISTORY MAPS

pixiz-25-05-2018-11-49-38El projecte globalitzat Compartim un passeig per les Garrigues: benvinguts els nouvinguts!, ha estat  seleccionat com a finalista del Concurs Mobile History Map en el marc del programa mSchools. Aquest projecte ha estat realitzat per alumnat de 1r d’ESO del centre, guiat per les professores Sílvia Mateus, M. Carme Vergés i Maria Zapater.

La primera part del projecte es va dur a terme del desembre al març, i hi va participar tot l’alumnat de 1r d’ESO; a la segona part, en la qual es van concretar els continguts presentats al concurs, van participar els 50 nois i noies de 1r que havien superat la primera part del projecte de manera molt satisfactòria.

Cal dir que les professores estem molt contentes del grau d’implicació i treball dels i les alumnes participants, els quals han estat capaços d’investigar i de crear continguts sobre el patrimoni de les Garrigues.  A partir de la seva investigació, van dissenyar un recorregut per alguns dels llocs més representatius de la comarca i van vincular aquest recorregut a la plataforma Mobile History Map.

Els nois i les noies han utilitzat diferents dispositius mòbils (telèfons, chromebooks i tauletes), però aprendre a utilitzar-los correctament no ha estat l’únic objectiu del projecte. Els dispositius mòbils i les humanitats es donen la mà en aquest treball que pretén unir les noves tecnologies amb la idiosincràsia de la nostra comarca.

Els mSchools Students Awards, jornada de presentació i lliurament de premis, es durà a terme el proper dissabte 9 de juny a La Farga de l’Hospitalet de Llobregat. Allà haurem de defensar el nostre projecte i esperar la valoració i votació per part del jurat.