Celebrem el Dia de la Ciència a l’institut

dia ciènciaUn any més, hem volgut celebrar al centre el Dia de la Ciència. Va ser el passat 19 de novembre de 2015 quan, emmarcat en la 20ª Setmana de la Ciència, el Seminari de Biologia, Física i Química, juntament amb Tecnologia, va organitzar una demostració d’experiments. Els escenaris van ser l’Aula Magna i el pati interior del centre i va comptar amb la participació d’alumnat de 2n, 3r i 4t de la ESO, dels que cursen física i química a 1r i 2n de Batxillerat i dels alumnes de la USEE.

Les experiències van ser molt diverses i sobretot molt interessants. A cada taula hi havia alumnes encarregats de dur a terme una experiència:

• LA VISTA T’ENGANYA
  • BOMBOLLES
  • AQUÍ EN PARLEM. LES SUBSTÀNCIES DEL TABAC
  • ESPORTS VIRTUALS
  • JUGUEM I EXPERIMENTEM
  • MÀGIA?… NO, QUÍMICA
  • QUIMI BAr
  • ESCUMES DE COLORS
  • QUINA RESISTEIX MÉS?

Inclús un coet va enlairar-se des del bell mig del pati, deixant bocabadat a l’alumnat que ho observava.

A l’Aula Magna es va poder experimentar amb els efectes de la llum, ja que el 2015 és l’any internacional de la llum. Sota el títol de “la vista t’enganya” vam obtenir imatges molt divertides amb el caleidoscopi, vam treballar la reflexió i la refracció de la llum i vam veure una presentació amb il•lusions òptiques feta per l’alumnat.

Amb tots aquests experiments, l’institut es convertí en un escenari científic que contribuí a desvetllar la curiositat dels alumnes per la ciència.

Si voleu tornar a veure moments d’aquesta jornada,  podeu fer-ho visitant la següent galeria d’imatges