Viatge fi de curs de 1r de batxillerat i cicles al País Basc.

paisbasc180858

Dels dies 5 al 9 d’abril de 2018, un grup  d’alumnes de primer de batxillerat i de cicles formatius de l’Institut Josep Vallverdú, acompanyats pels professors Antonieta Bernat, M. Carme Llobera i Josep Grau, van realitzar la sortida cultural de final de curs al País Basc.

El viatge va començar el dijous ben aviat al matí per poder arribar d’hora a Bermeo, on van visitar aquesta ciutat pesquera, l’escultura de Xixili (amb tronc, braços i cap de dona, resta de peix i peus d’ànec), el port i el seu Museu Marítim. Més tard, el grup va passejar per Zarautz, un poble molt tranquil i famós per la seva extensa platja. L’endemà, l’alumnat va poder gaudir d’una impresionant panoràmica  a dalt del tren cremallera de la Rhune, així com també visitar la turística localitat d’Hondarribia, una de les viles pescadores més encantadores del País Basc.

El tercer dia el van dedicar a descobrir la capital, Bilbao, on al matí van visitar el Museu Guggenheim i les seves exposicions permanents i temporals amb obres d’autors com Picasso, Gris o Andy Warhol,  tot observant l’imponent arquitectura del museu. A la tarda va arribar el torn de visitar el casc antic, la ria, el Teatre Arriaga… comprovant així la transformació viscuda per la ciutat en els darrers temps. I a continuació cap a Guetaria, poble coster conegut principalment per ser la localitat natal del mariner Juan Sebastián Elcano.

Diumenge l’autocar va posar rumb a una de les altres grans ciutats del País Basc: Donostia. A la capital guipuscoana els alumnes van poder visitar la catedral, el Peine de los Vientos, la Concha i el popular casc antic de la ciutat, famós pels seus “pinxos”. A la tarda, des de Donostia van enfilar camí del País Basc francès, amb aturada a Biarritz i Zumaia, on van guadir de les platges i dels imponents edificis d’aquests importants destins turístics.

Dilluns va començar el viatge de tornada a casa passant primer per Pamplona, on van poder recórrer els carrers dels “encierros” de San Fermín, la catedral i el mític Cafè Iruña i més tard per Saragossa. Allí els esperava la imponent Basílica del Pilar. Després d’aquesta intensa ruta cultural, el viatge es va cloure amb l’arribada a les Borges Blanques.

Ja a casa i rememorant aquest fantàstic viatge per les terres basques, ens plau haver compartit uns dies amb un excel.lent alumnat.

Podeu veure moments de la sortida en el següent enllaç: Galeria d’imatges