L’alumnat de 2n d’ESO de l’institut recorre en bicicleta l’antic camí ferroviari de l’actual Via Verda per la Terra Alta

El dilluns 20 de maig de 2019 els i les alumnes de 2n d’ESO, acompanyats pels professors Manel Chávarri, Dani Negrillo i Janet Castro, van realitzar una sortida cicliusta que els va portar a recórrer aproximadament una trentena de quilòmetres de la Via Verda, la via que antigament unia en ferrocarril La Val de Zafán amb Sant Carles de la Ràpita i que transcorre pels paisatges de la Terra Alta.

Aquest antic traçat ferroviari en desús s’ha adaptat per poder fer-lo caminant, en bicicleta o a cavall, ja que no està permesa la circulació de vehicles a motor i els pendents del traçat són molt suaus. Durant el passeig, l’alumnat i el professorat acompanyant va poder gaudir tant del paisatge com de les construccions arquitectòniques que van ser realitzades en l’època de la de la Guerra Civil jugant un paper important per dotar d’infraestructures el territori.

El recorregut va iniciar-se a Horta de Sant Joan passant per les antigues estacions de Bot, Prat de Compte, Pinell de Brai, La Fontcalda, Benifallet i Xerta. Una experiència molt enriquidora que podeu reviure visitant la galeria fotogràfica que va immortalitzar aquesta jornada.