L’alumnat de 4t d’ESO realitza una sortida a Barcelona per visitar el Museu d’Història de Catalunya i el Camp Nou

Els i les alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Josep Vallverdú van realitzar, el dimecres 5 de desembre de 2018, una sortida cultural, organitzada pel departament de Ciències Socials, que va dur-los a conèixer diferents indrets d’interès històric, cultural i esportiu de la ciutat de Barcelona.

L’excursió, que va comptar amb la companyia de les professores Magda Isan, Anna Màsich i Núria Sabaté, a més del professor Ramon Usall, va començar amb una visita al Museu d’Història de Catalunya que va anar des de la revolta dels Segadors, al segle XVII, fins a les primeres eleccions al Parlament de Catalunya, a finals del segle XX.

Posteriorment, el grup es va desplaçar fins al Centre Cultural del Born, on va poder contemplar com era la Barcelona del segle XVIII, la mateixa que va patir el setge borbònic durant la Guerra de Successió. Aquesta ruta per la Ciutat Comtal del XVIII també els va portar al Pla de Palau, al Fossar de les Moreres i a Santa Maria del Mar.

Després d’un dinar de germanor al Maremàgnum, i d’una passejada per les Rambles, per la plaça de Sant Jaume i per la Fira de Santa Llúcia, la jornada es va cloure al Camp Nou, on l’alumnat va assistir al partit de copa que va enfrontar al Barça amb la Cultural Lleonesa i que va acabar amb victòria local per 4-1.

Si voleu reviure aquesta sortida podeu fer-ho visitant la següent galeria d’imatges.