Intercanvi amb professorat de Dinamarca

El passat mes d’octubre, el director del centre, Francesc Giménez, i la coordinadora pedagògica, Núria Samsó, van visitar un centre de Dinamarca en el marc del projecte Erasmus+ STEAMcat 4.0 del Departament d’Educació. Es tracta de Birkhovedskolen, un centre educatiu públic situat a Nyborg, Dinamarca, que ofereix estudis del nivell 0 (6 anys) al nivell 9 (16 anys).

La visita va ser molt interessant. Per una banda, va permetre als participants conèixer el sistema educatiu danès i la manera de treballar del professorat d’aquest país, i també descobrir noves metodologies com les Thinking Classrooms. A més a més, va permetre establir nous contactes amb professionals de l’educació de Dinamarca, que segur que donaran bons fruits al centre a mitjà termini. Es pot llegir més sobre aquesta visita a la pàgina web del projecte STEAMcat 4.0.

Aquesta setmana, ha sigut el torn del professorat danès de viatjar a Catalunya. Un total de 7 professors han visitat l’Institut de Gurb durant 3 dies. Dimarts se’ls va fer la rebuda a l’Ajuntament de Gurb, on van gaudir d’una presentació del municipi per part del Sr. Josep Casassas, alcalde de Gurb, una presentació del centre per part de l’equip directiu i un esmorzar de benvinguda. A continuació, es van desplaçar fins al centre, on van visitar les instal·lacions guiats per un grup d’alumnes de 4t d’ESO.

Durant els 3 dies, han estat visitant classes, assistint a reunions i mantenint converses pedagògiques amb l’alumnat i el professorat, sempre amb l’objectiu d’aprendre i reflexionar sobre les diferents pràctiques educatives que anaven observant.

Dijous es va fer una sessió de tancament, en la qual es van establir conclusions i es va recollir el feedback del professorat danès sobre el centre. Aquesta sessió de tancament, que va ser molt enriquidora per totes les parts, va comptar amb la presència del professorat danès, l’equip directiu del centre, una representació de l’alumnat i també el Sr. Jean-Marc Segarra, director general de centres públics, i el Sr. Josep Casassas, alcalde de Gurb.

L’experiència de l’intercanvi ha estat molt bona en tots els sentits. Des d’aquí volem donar les gràcies al professorat danès per totes les reflexions i aprenentatges que hem pogut compartir amb ells aquests dies; a l’alumnat, professorat i PAS de l’Institut de Gurb, per la seva hospitalitat amb els convidats i per tot el que han compartit amb ells en el marc d’aquesta visita; al Sr. Josep Casassas i l’Ajuntament de Gurb, pel suport que ens han mostrat amb l’acollida dels danesos, i al Sr. Jean-Marc Segarra, al qual agraïm el seu interès, el temps que ens ha dedicat i el suport que sempre ens dona en tots els nostres projectes. Moltes gràcies a tothom!