Participació al 1r Congrés Internacional de la Societat Catalana de Pedagogia

Els dies 1, 2 i 3 de desembre d’aquest any 2022 s’ha celebrat, a la Universitat de Lleida, el 1r Congrés Internacional de la Societat Catalana de Pedagogia, una entitat vinculada des de la seva fundació a la recerca, la difusió de coneixement, l’acompanyament de la docència i la millora del procés educatiu. Aquest congrés internacional, que porta per títol La Qualitat Educativa en els Processos de Transformació: Per a la Inclusió, la Sostenibilitat i l’Ètica Formativa, estava adreçat a tots els professionals de l’educació en els diferents nivells educatius, des de les etapes escolars més primerenques fins a la universitat.

Al llarg dels tres dies s’han realitzat diferents ponències, en les quals els conferenciants han aportat informació educativa des de visions molt diverses, amb exemples i propostes emergents per a la transformació de l’educació i la formació. També hi ha hagut diferents taules rodones i un espai per a comunicacions sobre recerques universitàries i pràctiques docents, amb especial atenció a les que aporten evidencies de transformació escolar i èxit educatiu a l’aula.

L’Institut de Gurb ha estat representat al Congrés pel Francesc Giménez, director, i la Núria Samsó, coordinadora pedagògica, que també han realitzat una comunicació sobre el sistema de gestió del centre a la taula-panell sobre experiències escolars i casos d’èxit. La presentació, que ha comptat amb un gran nombre d’assistents, ha tingut una gran rebuda per part dels participants, entre els quals hi havia representants de la Inspecció, dels Serveis Territorials de la Catalunya Central, del Projecte de Qualitat i Millora Contínua, de les universitats i d’altres centres educatius, entre d’altres.

Valorem molt positivament l’experiència viscuda al Congrés, que també ha esdevingut un espai molt interessant de trobada amb els diferents representants de l’educació a Catalunya, amb els quals hem pogut conversar i reflexionar llargament sobre temes diversos.

Volem agrair a l’organització del Congrés l’oportunitat de presentar aquesta experiència, que esperem que pugui servir d’inspiració a tots aquells que s’interessin per millorar la gestió d’un centre.