1r premi al projecte científic de la First Lego League

El passat dissabte dia 9 de febrer de 2019, l’equip Astro Gaming format pels alumnes de l’optativa de tecnologia de 4t, va representar l’institut a la competició First Lego League que es va realitzar a la UVic.

Al llarg del matí, els alumnes van realitzar les presentacions del projecte científic, dels valors de l’equip i del disseny del robot. Els jutges van destacar la part del projecte científic i van atorgar el primer premi en aquesta secció a l’equip de l’Institut de Gurb.

El treball guanyador, titulat L’Ou a la Lluna, partia de la necessitat de començar a pensar com deixar material a la Lluna per poder-la colonitzar. Els alumnes van presentar un estudi científic sobre la caiguda lliure d’objectes a la Lluna, contestant la pregunta següent: A quina distància màxima es pot deixar caure un ou a la Lluna sense que es trenqui?

Per contestar aquesta pregunta, els alumnes van realitzar un estudi teòric, un d’experimental i un de computacional. Creuant totes les dades, van poder presentar els resultats, i això els va permetre obtenir el primer premi AIRBUS al millor projecte científic. Enhorabona, Astro Gaming!