Auditoria interna

L’Institut de Gurb segueix avançant a bon ritme pel camí de la qualitat i la millora contínua

Els dies 14 i 18 de gener l’Institut de Gurb va ser auditat novament. Aquesta vegada es tractava de l’auditoria interna recomanada pel 3r any de participació al Projecte de Qualitat i Millora Contínua, que té l’objectiu de determinar el grau de conformitat del sistema de gestió, organització i funcionament intern del centre en referència a la norma de sistemes de gestió de qualitat UNE-EN ISO 9001:2015.

L’equip auditor va estar format pel Sr. Cesar Riola, que va actuar com a auditor en cap, per la Sra. Marisa Iglesias i per la Sra. Olga Vitolo, tots tres membres del Projecte de Qualitat i Millora Contínua del Departament d’Educació. També van participar a l’auditoria com a observadors alguns companys d’altres centres que formen part de la xarxa Q3/6 del PQiMC: Alicia Picazo, Laura Vallès i Joan Zamora de l’Institut Puig i Cadafalch de Mataró, i Azahara Casas i Mercè Costa de l’Institut Marta Mata de Montornès del Vallès.

L’auditoria es va realitzar en format virtual, i s’hi van auditar tots els processos del centre. El dia 14 es va començar amb una presentació de l’equip directiu. A continuació, es van auditar en paral·lel els processos d’Estratègia i planificació i Millora i innovació, per una banda, i els de Captació de l’alumnat, preinscripció i matricula i Gestió acadèmica, econòmica i administrativa, per l’altra. A la primera sessió hi van participar en Francesc Giménez i la Núria Samsó, director i coordinadora pedagògica i de qualitat, i a la segona hi van participar l’Anna Collelldemont i la Marta Font, secretària i administrativa del centre.

El dia va acabar amb l’auditoria del procés d’Ensenyament/aprenentatge, al qual van participar dos equips de professors formats pel professor/a de la matèria resultant del sorteig, el tutor del grup, el cap de departament i el cap de tutors. El primer equip va estar format per la Cèlia Revilla, professora d’anglès de 2n d’ESO A; en Carles Planas, tutor del grup; la Isabel Palacio, cap del departament de Llengües estrangeres, i la Roser Roca, cap de tutors de 2n d’ESO. El segon equip va estar format per la Paula Maestre, professora de castellà de 3r D; en Juanma Pozuelo, tutor del grup; la Montse Ferrer, cap del departament de Lletres, i l’Albert Barniol, cap de tutors de 3r d’ESO.

El dia 18 també es va començar auditant diferents processos en paral·lel. Per una banda, es van auditar els processos de Gestió de recursos, recursos humans, riscos, infraestructura i medi ambient i Gestió d’activitats i sortides. En aquesta auditoria hi van participar en Francesc Giménez, director; en Guillem Riera, cap d’estudis; en Pep Batalla, coordinador de riscos; en Josep Rubió, coordinador digital, i l’Albert Barniol, coordinador d’activitats i sortides. Per altra banda, es va fer l’auditoria del procés de Comunicació, al qual va participar la Núria Bover, coordinadora de comunicació, i la Núria Samsó, coordinadora pedagògica i de qualitat.

A continuació, i per finalitzar l’auditoria, es van auditar els processos de Gestió de la qualitat i Control i millora de la satisfacció, representats per Francesc Giménez i Núria Samsó.

L’auditoria va ser una bona experiència per tothom, que ens va permetre seguir aprenent i detectar tot allò que ens cal ajustar de cara a l’auditoria de certificació que tenim intenció de fer abans que acabi aquest curs 2020-21. Com a resultats de l’auditoria vam obtenir 7 no conformitats, diverses oportunitats de millora i molts punts forts. L’informe conclou que:

1. El Sistema de Gestió de la Qualitat de l’Institut de Gurb, quant al seu establiment formal i documental, està en la línia dels objectius establerts en la xarxa Q3/6 del PQiMC.
  2. El Sistema de Gestió de la Qualitat de l’Institut de Gurb, un cop arreglades les no conformitats, és conforme amb les disposicions planificades, amb els requisits de la norma ISO 9001:2015 i amb els requisits del sistema de gestió de la qualitat establerts per l’organització.
  3. Es destaca la voluntat de millora i el treball desplegat de l’equip directiu i sobretot la tasca realitzada per la coordinació de qualitat.
  4. S’encoratja als membres de l’organització a seguir en aquesta mateixa línia de treball per tal de fer el seguiment i anàlisi dels diferents processos, amb la finalitat d’obtenir l’eficàcia d’aquests i del sistema de gestió.
  5. Es valora molt positivament la implicació i l’esforç de tot l’equip humà del centre, especialment tots els participants en l’auditoria interna.

Estem molt satisfets dels resultats obtinguts i molt animats a seguir treballant per acabar d’ajustar el nostre sistema de gestió de la qualitat, del qual estem orgullosos pels bons resultats que ens està donant.

Agraïm a tot l’equip auditor la dedicació i suport que ens han ofert per fer realitat aquesta auditoria, així com la seva professionalitat. També volem agrair l’esforç i dedicació a tot el personal del centre, especialment els que el van representar a l’auditoria. L’Institut de Gurb té molta sort de comptar amb un equip humà tan potent. Finalment, donem les gràcies també a l’Ajuntament de Gurb per haver-nos deixat les seves instal·lacions per realitzar l’auditoria i pel suport que també ens donen sempre.