Avisos

Us informem que, fins a nou avís, la secretaria del nostre centre estarà tancada al públic els dimecres.

ATENCIÓ: L’alumnat de 4t d’ESO del nostre Institut que vulgui fer Batxillerat amb nosaltres no ha de fer preinscripció. Farà directament la matrícula.

 

 

Tutorials per possibles dubtes.

Per qualsevol dubte i/o incidència escriure un mail a ieduca@insrafaelcasanova.cat i us contestarem el més aviat possible.

El Casanova amb la investigació del càncer infantil

Com ja sabeu, enguany hem tornat a col·laborar amb l’Associació Polseres Candela. El dia de Sant Jordi, alumnat de 1r de Batxillerat va dinamitzar un parell de tallers per tal de confeccionar polseres que després vam exposar a una parada en favor de la investigació del càncer infantil i que es va muntar al vestíbul de l’institut. L’alumnat s’hi va bolcar amb aquesta causa solidària.

Setmanes després vam muntar una altra parada al carrer, però, malauradament, el temps no ens va acompanyar i ens va fer que la recaptació fos inferior al previst.

Avui un petit de grup d’alumnes participant en el projecte s’ha desplaçat fins a l’Hospital Sant Joan de Déu per tal de recollir un xec simbòlic per l’import dels diners recaptats i que aviat lluirà al vestíbul del nostre centre. I és que més de 1.800 euros no es recapten cada dia. Cada cèntim suma, cada polsera suma. Gràcies un any més a tota la comunitat educativa del Rafael Casanova i a tot el barri de Ciutat Cooperativa!

Orgullosos de l’orgull

L’alumnat de 1er de Batxillerat de l’optativa de Biomedicina ha pintat una paret exterior de l’institut amb la bandera LGTBIQ+ amb motiu del mes de l’orgull i després d’estudiar el desenvolupament sexual.

🏳️‍🌈Slay!💅✨

Graduació de 2n de Batxillerat

El 10 de maig vam celebrar a l’institut la festa de graduació de 2n de Batxillerat. Aquest ha estat un curs intens, ple d’emocions i de reptes en què tothom ens hi hem esforçat i hem gaudit a parts iguals. Aquell dia vam acomiadar una promoció molt especial. Estem segurs que excel·liran en tot el que es proposin. Aquí ja els trobem a faltar.

Si voleu veure un recull dels moments viscuts aquell divendres, les orles i algun que altre vídeo, cliqueu a sobre de la foto.

Pensament computacional

L’alumnat de 1r i 2n de l’ESO que rep el suport de la SIEI desenvolupa el pensament computacional a través del llenguatge de programació LOGO mitjançant la gamificació. Aquest enfocament no només ensenya a programar, sinó que també desenvolupa habilitats de resolució de problemes i pensament crític. Estem emocionats de veure el seu progrés i confiem que aquestes habilitats els prepararan per a un futur digital.

Jornada CETE+

Tal com ja tots i totes sabeu, el nostre centre participa en la implementació del projecte Erasmus +. Aquest any hem pogut gaudir de dues mobilitats (job shadowing), a Dublin i Helsinki. Dues experiències que ens han aportat idees noves per posar en pràctica al nostre centre. Aquesta setmana hem tingut la sort de participar en la Jornada d’internacionalització CETE+ adreçada als participants de les mobilitats, equips directius dels centres socis i al personal del Departament per compartir les experiències i coneixements adquirits durant la implementació del projecte Erasmus+.

Enguany la jornada d’internacionalització CETE+ ha estat molt especial perquè es tanca un cicle amb els centres que vam començar aquesta aventura Erasmus al 2021 i s’incorporen nous centres del 2023 a la xarxa CETE+, i l’institut Rafael Casanova s’ha sumat a aquest nou repte, desitjant compartir amb alumnat, famílies i docents aquestes experiències.

 

Job shadowing a dos instituts de Helsinki

La setmana passada, l’Óscar Sevillano, professor d’educació física del nostre centre, va participar a un programa de mobilitat dintre del programa Erasmus CETE+ per tal de fer un job shadowing a dos instituts finlandesos: l’Institut Laajasalon peruskoulu i Malmin peruskoulu, tots dos centres AICLE.

Durant l’estada, l’Óscar i la resta de docents amb qui va participar al programa va observar la forma de treballar general al sistema educatiu finlandès, però posant especial èmfasi en l’observació de l’aplicació de les metodologies enfocades al bilingüisme.

La seva experiència a Hèlsinki va ser extraordinària. Vet aquí les seves principals conclusions sobre el seu sistema d’ensenyament, especialment quant al’aprenentatge de les llengües estrangeres:

  1. Metodologies diverses: El professorat ha quedat impressionat per l’enfocament equilibrat entre les metodologies tradicionals i les més innovadores. Aquesta varietat permet adaptar-se millor a les necessitats de l’alumnat i promoure un aprenentatge més personalitzat.
  2. Autonomia del professorat i alumnat: La confiança en la autonomia del professorat i la responsabilitat de l’alumnat pel seu propi aprenentatge són elements clau del sistema educatiu finlandès. Aquesta autonomia fomenta un entorn d’aprenentatge més motivador i participatiu.
  3. Ús moderat de dispositius digitals: Destaca el poc ús dels dispositius digitals i la preferència per materials en paper. Aquesta elecció s’ha mostrat més efectiva en certes àrees d’aprenentatge i contrasta positivament amb altres experiències negatives observades a altres països.
  4. Suport als nouvinguts: L’atenió especial a l’alumnat nouvingut, amb classes preparatòries per aprendre la llengua local demostra un compromís real amb la inclusió i la integració de tots els estudiants.
  5. Flexibilitat en l’avaluació: L’avaluació multimodal permet una visió més completa de les competències de l’alumnat i fomenta una cultura d’avaluació formativa i contínua.
  6. Distribució equitativa de recursos: La gestió compartida de recursos i la capacitat d’adaptació de cada escola al seu entorn són factors clau per garantir l’equitat i la qualitat educativa.
  7. Formació del professorat en AICLE: Tot i que encara hi ha espai per millorar en aquest aspecte, les iniciatives de formació i el foment de la col·laboració entre docents són passos en la direcció correcta.
  8. Assignatures pràctiques i manuals: L’èmfasi en habilitats pràctiques essencials per a la vida quotidiana és un punt fort del currículum finlandès, que podria inspirar canvis en el nostre sistema educatiu.
  9. Aprenentatge de llengües: La capacitat de l’alumnat per dominar diverses llengües estrangeres des de ben petits és un exemple inspirador que ens fa reflexionar sobre la millora de l’ensenyament de les llengües en el nostre context.

En resum, la nostra estada a Hèlsinki ens ha proporcionat una visió enriquidora sobre possibles millores i adaptacions al nostre sistema educatiu. Estem convençuts que la combinació d’elements tradicionals i innovadors, juntament amb una cultura d’autonomia i suport a l’alumnat i el professorat, poden contribuir significativament a l’èxit educatiu a la nostra institució.

Suport a l’estudi estiu 2024

Enguany tenim la sort de poder tornar a comptar amb el projecte “Suport a l’Estiu – Tu Pots!”.

  • Lloc: Institut J. Rubió i Ors i Institut Rafael Casanova (Can Massallera última setmana)
  • Dies: Dilluns i Dimecres o Dimarts i Dijous
  • Horari 1:de 9:30h a 11:30h
  • Horari 2: de 12h a 14h
  • Obertura inscripcions: 29/04
  • Inici: 25/06
  • Final: 25/07

Les inscripcions seran obertes per a totes les famílies de Sant Boi que vulguin participar-hi!!!

Visitem el Goethe Institut

Avui les classes de 1r i 2n d’alemany han anat a conèixer el Goethe Institut a Barcelona. Allà hem fet una gimcana per la Biblioteca que ens ha permès conèixer el lloc millor i, fins i tot, aprendre algunes paraules noves!

El Goethe Institut és el lloc oficial per aprendre l’alemany i on examinar-se per a les titulacions oficials d’aquesta llengua. A més s’hi poden trobar exposicions i activitats culturals com xerrades, projecció de films o concerts.

Hem sortit d’allà amb una bossa d’obsequi i hi hem passat una bona estona!