L’ALUMNAT DE L’INSTITUT JOAN AMIGÓ VISITA TV3

Un dels temes més interessant quan s’estudia el text narratiu és la noticia. Què és noticia? Com s’explica? Per què es selecciona una concretament i se’n deixa altres? Quina estructura té? Totes aquestes preguntes són les que preteníem resoldre visitant les instal·lacions de TV3, la televisió pública de Catalunya, situades a Sant Joan Despí i que ocupen quatre hectàrees i mitja. Estan construïts quatre edificis on es realitzen alguns dels programes que podem seguir des d’informatius i esports a infantils i juvenils.

Vivim en una societat on la informació arriba molt ràpid,  tant, que no hi ha massa temps per contrastar-la i el perill que tenim és el de creure’ns allò que ens diuen sense parar a reflexionar-ho. Tothom ha sentit a parlar de les “fakes news”, les històries falses i enganyoses que poden manipular les nostres idees o actituds. Hem de protegir-nos d’aquest tipus de continguts que ens desinformen i condicionen els nostres pensaments.

La visita va ser molt interessant. Acompanyats de l’Eulàlia Serra, la Rosa Casals i la Núria Ribes, l’alumnat va escoltar molt atentament com s’elaboraven els informatius des del departament de redacció, vam poder visitar els platós on es graven, veure  els cromes que permeten una projecció d’imatges que els converteixen en uns dels més moderns d’Europa, observar sèries i programes propis com el Cuines, on vam veure en acció el xef Marc Ribas que ens va saludar molt amablement i les seccions de maquillatge, caracterització, fusteria, unitats mòbils…

Va ser una visita molt profitosa on l’alumnat va poder aprendre de primera mà tota la temàtica relacionada amb la noticia i els mitjans de comunicació. El fet de creuar-nos amb periodistes que veiem habitualment per la televisió li va afegir més interès en conèixer el món periodístic. Qui sap si entre nosaltres ja hi tenim un Eloi Condormí o una Raquel Sans!