PRIMERA MOBILITAT DEL PROJECTE ERASMUS+ «SAVE THE PLANET» DE L’ALUMNAT DE L’INSTITUT JOAN AMIGÓ I CALLAU

L’alumnat de l’Institut Joan Amigó i Callau de L’Espluga de Francolí participa en un projecte Erasmus+ anomenat «Save the Planet» sobre energies renovables, projecte cofinançat per la Unió Europea. Degut a la pandèmia de la Covid19, el curs passat es van haver de suspendre les mobilitats d’alumnat degut al risc que comportava. Tot i així, l’alumnat va realitzar les activitats del projecte de manera virtual amb els seus socis europeus de Bulgària, Turquia, la República Txeca, Eslovàquia i Hongria.

El passat diumenge dia 12 de desembre, un grup de cinc estudiants acompanyats de dos membres del professorat van viatjar fins a Budapest per trobar-se amb els seus socis europeus i així poder realitzar les activitats sobre el projecte, en aquest cas, sobre la biomassa.

Durant tota la setmana, es van incorporar al Budapesti Gépészeti SZC Öveges Jósef Szakgimnázium és Szakközépiskolája on van realitzar moltes activitats diferents per donar a conèixer el nostre poble, la nostra cultura i la situació de les energies renovables al nostre país. També van visitar una planta de gestió de residus de Budapest, van realitzar diferents tallers sobre la biomassa i van realitzar activitats culturals, ja que els projectes Erasmus+ volen fomentar la cooperació entre cultures i potenciar la diversitat cultural que té Europa.

Va ser una estada molt profitosa i enriquidora pel nostre alumnat.

A més, al gener, si és possible segons l’evolució de la pandèmia, el nostre centre acollirà l’alumnat i professorat dels diferents països participants, una quarantena de persones, per realitzar una estada al nostre país i treballar sobre l’energia hidràulica i la geotèrmica.