L’Institut Joan Amigó i Callau rep el Segell de Qualitat Europeu

El curs passat es va desenvolupar al nostre Institut un projecte eTwinning, una plataforma que col·labora amb els equips educatius dels centres europeus participants amb mitjans per a poder aprendre, comunicar-se, col·laborar i desenvolupar projectes de manera digital tot formant part d’una gran comunitat d’aprenentatge. L’Institut ha estat guardonat amb el Segell de Qualitat Europeu per l’excel·lent treball realitzat al projecte “Tell me more about yourself” d’eTwinning. Això significa que el treball de l’alumnat, professorat implicat i el centre ha estat reconegut al més alt nivell europeu.

El projecte es va desenvolupar amb l’alumnat de 1r d’ESO del curs 2020-2021 i en la matèria d’anglès, donat l’interès que tenim en potenciar l’aprenentatge d’aquesta llengua entre el nostre alumnat. Els objectius del projecte eren establir comunicació amb altres països europeus i treballar conjuntament sobre una problemàtica global que ens afecta a totes i tots, i especialment després de l’episodi que vam viure al nostre poble La Riuada, ara ja fa dos anys, es va decidir que tractaria sobre el canvi climàtic.

L’alumnat va treballar durant tot el curs cooperativament amb els seus socis europeus. El projecte estava dividit en diferents blocs: causes del canvi climàtic, els seus efectes i una acció final reivindicativa que es va emmarcar dins la iniciativa europea Fridays for future.

Rebre el Segell de Qualitat Nacional i el Segell de Qualitat Europeu ha sigut un reconeixement a la feina ben feta, i a l’esforç del nostre alumnat i professorat el qual ens motiva a seguir desenvolupant projectes europeus i a internacionalitzar el nostre centre.

Rita Prats Vilà