L’institut Joan Amigó al museu de matemàtiques i al Human bodies

El passat dijous 28 d’octubre l’alumnat de 3r d’ESO i el de 4t de la matèria optativa de Biologia i Geologia de l’Ins Joan Amigó van fer una sortida a Barcelona. Van matinar per poder arribar a temps a la primera cita: el Museu de Matemàtiques de Catalunya on van visitar l’exposició “Experiències Matemàtiques”. L’alumnat va poder experimentar en activitats sobre geometria, probabilitat i estadística i aritmètica, tot passant de sala en sala on se’ls convidava a jugar i a descobrir les matemàtiques a través de diferents propostes manipulatives. Sempre guiats pel monitor que els acompanyava, van pintar un arc catenari, van sumar nombres quadrats i fins i tot van poder explicar sorprenents coincidències de dates creient en la predestinació o en les matemàtiques?

Quan es va acabar el taller van aprofitar el sol del parc de Can Mercader per esmorzar abans de pujar al bus per desplaçar-se a les Arenas, per visitar l’exposició Human Bodies.

Un cop allí, van observar tot el que s’amaga a l’interior del cos humà fent un recorregut per les 8 sales amb una àudioguia individual: des de la creació de la vida fins els sistemes que componen totes les parts del nostre cos, podent conèixer bé com funciona la nostra anatomia. Objectiu que es va acomplir, per ajudar-nos a cuidar millor el nostre cos.

Havent visitat l’exposició, van tenir temps per dinar i passejar pel centre comercial fins al moment d’agafar l’autobús de tornada.

Vam gaudir d’una bona jornada. Tot una experiència que repetirem!

Lia Anglès i Eugènia Vizcarra