“La petjada de la riuada”, el treball de síntesi de 2n d’ESO a l’Institut Joan Amigó

Dimarts 4 de maig es va donar el tret de sortida al treball de síntesi que realitzen els i les alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO de l’Institut Joan Amigó. En el cas del curs de 2n, i atès que la temàtica del treball ha estat la riuada que va tenir lloc l’octubre de 2019, es va realitzar una ruta de sensibilització pels punts que van tenir més afectació pel desbordament del riu.

En aquest sentit, Josep Maria Vidal, alcalde de l’Espluga de Francolí, i Chantal Puig, responsable d’activitats escolars de l’empresa Drac Actiu, van explicar a l’alumnat quines han estat les conseqüències de la riuada, tant a nivell socioeconòmic com mediambiental, i quines són les perspectives de futur, responent les preguntes que l’alumnat havia preparat. També s’ha realitzat una activitat organtizada conjuntament pel Paratge Natural de Poblet i el Camp d’Aprenentatge Monestirs del Cister, on s’han treballat aspectes més tècnics de les avingudes, de forma manipulativa i aplicada.

L’Institut Joan Amigó agraeix la seva col·laboració i valora molt positivament aquestes activitats, que segurament quedaran gravades a la memòria dels nois i noies.