Internet segura

El Pla d’Acció Internet Segura del Cos adreçat als Centres Educatius i a les famílies promou i col·labora en la seguretat en l’ús d’Internet, en especial per part dels menors i adolescents.

Dins d’aquest Pla el projecte Internet Segura de tu a tu implica de forma directa els joves: els estudiants de 3r d’ESO -prèviament formats per part de la PG-ME sobre l’ús d’Internet i les Xarxes Socials- es converteixen en formadors dels seus companys de 1r d’ESO, i de referents i referents per a tots els alumnes del centre durant el curs escolar.

A través del Programa “Internet segura de tu a tu” que han impartit els mossos aquests curs a alumnat mediador del centre, s’intenta que les emocions siguin un permís i no una prohibició. És a dir, l’esmentat programa forma a un grup d’alumnes mediadors per a què posteriorment, aquests mateixos, imparteixin xerrades a les diferents tutories i s’obrin temes de debat referent a: el bullying, sexting, ciberassetjament, entabanament “grooming”, privacitat, càmera web, imatges a la web.

El que pretenem amb el nostre alumnat format com a mediador expert és despertar habilitats personals i socials per tal de desenvolupar positivament la seva intel·ligència emocional, doncs l’objectiu d’aquesta formació és la prevenció i detecció dels problemes descrits, tant comuns entre els adolescents, ajudant-los a trobar la millor manera d’afrontar i resoldre diferents situacions i sempre amb el recolzament del mosso formador.

Alumnes donant a conèixer situacions de risc per evitar-les

Aquest curs 2016-17, s’han format com a experts, un total de 17 mediadors i han començat les xerrades formatives a 1r ESO, durant el mesos de gener i febrer, acompanyats pel mosso, encarregat de la formació, en Raül Martínez, els respectius tutors de grup i un mediador adult.

Els nostres mediadors experts, tant alumnes com docents i personal d’administració, treballem conjuntament per arribar a la comprensió del conflicte, a les diferents estratègies de resolució del mateix, i amb els següents objectius d’aprenentatge emocional:

1.- Mostrar la necessitat de la prudència a les xarxes socials i detecció dels diferents problemes que es poden trobar els adolescents.
2.- Potenciar un canvi cultural
3.- Mostrar als joves alternatives no violentes per afrontar els conflictes.
4.- Desenvolupar la capacitat de les persones d’atendre i resoldre els conflictes.
5.- Aprendre habilitats socials i comunicatives que promoguin relacions solidàries.
6.- Treballar a favor del diàleg i l’entesa, aspectes que s’inscriuen de ple en l’educació en valors.

En definitiva, educar en la tolerància, en la solidaritat i en la riquesa de la diversitat.

Mediadors joan amigo i callau