L’alumnat de segon han pogut parlar amb l’autor de la novel·la “L’oreneta del Collell”

Durant aquest dilluns i demà dimarts el periodista i escriptor Xavier Llopart ha parlat amb l’alumnat de primer i segon d’ESO sobre les seves novel·les “L’oreneta de Mont-sacer” i “L’oreneta del Collell”. Per fi l’hem pogut conèixer en persona, ja que l’any passat ja estava programada la seva visita al centre per fer-se presencialment, però la situació de la pandèmia va obligar a adaptar-la al format virtual.

L’alumnat aquests dies  havia preparat a consciència la lectura i el seu treball de comprensió. Tenia moltes ganes de compartir les activitats que se n’han desprès amb l’autor de les obres i preguntar sobre els dubtes i inquietuds que les lectures els han provocat. Alhora, en Xavier ha demostrat un gran entusiasme en les seves explicacions i ha aportat una gran quantitat d’anècdotes i experiències personals durant les xerrades, que han captivat l’atenció dels joves en tot moment.

Des d’aquestes línies volem agrair la seva implicació en aquesta activitat. I a tots vosaltres us animem a llegir les novel·les, que estan plenes d’aventures i d’acció.

Fem balanç del projecte “L’oreneta del Collell” que ha fet l’alumnat de segon d’ESO

Així, doncs, l’alumnat de segon aquí veu el resultat del treball que va començar el 29 de novembre amb la sortida a Poblet (i guiada pel Camp d’Aprenentatge del Cister) per conèixer de més a prop la història medieval que es retrata a la novel·la. Aquesta sortida va unir en un treball interdisciplinar les àrees de llengües, socials i educació visual i plàstica.

Posteriorment des d’educació visual i plàstica es van retratar els personatges. I des de llengües s’han acompanyat els dibuixos amb les seves descripcions. L’escriptor ens ha confessat que els retrats tenen molta semblança amb els protagonistes de la seva novel·la!

Finalment, hem compartit les nostres vivències amb en Xavier Llopart. Com dèiem abans, des d’aquestes línies volem agrair la implicació de l’autor en aquesta activitat. I a tots vosaltres us animem a llegir les novel·les, que estan plenes d’aventures i d’acció!

Alumnes de 2n Alfa amb l’autor:

Alumnes de 2n Beta amb l’autor:

Alumnes de 2n Gamma amb l’autor: