CANVI CLIMÀTIC I BIODIVERSITAT A L’AULA, PER UN FUTUR MÉS SOSTENIBLE!

El canvi climàtic és cada vegada més sever i sovint vivim situacions i fenòmens que en deriven. D’altra banda, a la comarca, i justament als municipis on resideix la majoria del nostre alumnat, s’hi troba el Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet, un espai protegit que alberga grans valors patrimonials.
Per això, per aquest curs de 1r d’ESO s’ha cregut oportú abarcar la problemàtica del canvi climàtic i sumar-se al moviment Fridays for future. A més a més, l’alumnat desenvolupa un projecte eTwinning «Tell me more about yourself» on tracta sobre el canvi climàtic i s’ha aprofitat aquesta acció final com a tancament del projecte.

El passat dimarts 4 de maig vam iniciar el treball de síntesi i durant els següents quatre dies l’alumnat va treballar de valent per investigar com la conservació de la biodiversitat pot influenciar en combatre els efectes del canvi climàtic.

El treball de síntesi, que porta per títol “Boscos en lluita” es va iniciar amb una sortida al bosc, concretament a la zona del Tillar, dins el Paratge Natural de Poblet. Partint d’un enfocament local es va anar treballant per abarcar una amenaça de caire mundial. El dimecres l’alumnat va fer un anàlisi de les mostres obtingudes al nostre bosc i posteriorment, per mitjà de videoconferències es van entrevistar els directors de tres parcs naturals espanyols com els de Granada, Salamanca i Somiedo, a Astúries. A l’acabar l’entrevista, l’alumnat va fer una comparació de les diferents problemàtiques d’aquests espais. En aquest marc, es va oferir a l’alumnat la oportunitat de sumar-se a la lluita contra el canvi climàtic a través d’emprendre una acció reivindicativa dins el moviment Fridays for future. Aquesta acció va tenir lloc el divendres 7 de maig a la plaça del Casal de l’Espluga de Francolí i va representar la cloenda del treball.

Des de l’Institut Joan Amigó i Callau volem agrair a l’Ajuntament de L’Espluga, al Consell Comarcal de La Conca de Barberà, a l’Espluga FM Ràdio, al Camp d’Aprenentatge i a tot l’equip docent de 1r la seva implicació i suport.

Txell Fontova i Rita Prats