VISITA AL MUSEU DEL DISSENY

En aquesta 2a avaluació, amb els alumnes de 2n P de l’assignatura de Disseny vam anar al Museu del Disseny. Vam estar ocupats primer en un taller del museu on unes noies ens van explicar els orígens dels vestits que ocupaven les vitrines d’una de les plantes, i com n’havia estat l’evolució. Cada vitrina contenia un vestit modern per al qual el dissenyador s’havia inspirat en tots els altres d’aquella època passada per fer-lo. Els alumnes van emprovar-se cotilles, mirinyacs, etc., per veure la sensació que tenien aquelles dones quan es posaven aquella espècie de patiment per aprimar la cintura i sentir-se més guapes. Com a colofó, se’ns va passar un vídeo amb l’evolució dels anuncis publicitaris al llarg dels anys, sobretot pensant en la dona, primer com un simple objecte i potencial compradora i després l’evolució cap a anuncis més igualitaris. Va haver-hi un debat molt interessant sobre aquesta temàtica.

Després de fer el taller van recórrer tot el museu, contestant preguntes que tenien en un dossier que els havien proporcionat per poder impregnar-se de totes les sales. Per exemple la del disseny d’objectes, alguns ben curiosos com un sofà que era igual que una catifa o una taula amb les potes com una gasela.

Va ser un matí molt profitós i molt agradable, i els alumnes van veure amb els seus propis ulls els coneixements que expliquem a classe, i el valor que tenen els dissenyadors en la societat.