Visita a la Casa Maragall

Els alumnes de Literatura catalana de 2n de batxillerat, aquests dos primers mesos de curs, han estat treballant el llibre Visions&Cants, de Joan Maragall; un llibre publicat el 1900 en clau modernista i amb tendències vitalistes i regeneracionistes, aconseguint així ser un dels referents de la recuperació de la cultura i la llengua catalana. Així que el passat 6 de novembre van anar a visitar la Casa i Arxiu de Joan Maragall al carrer d’Alfons XII, 79, acompanyats de les professores del departament de català, Vicenta Ferrer (la professora de l’assignatura) i Marta Font.

A l’Arxiu, els va rebre el guia de la visita, que és un dels néts de Joan Maragall. L’explicació va començar al rebedor, i es va centrar només en la planta baixa de la casa, continuant doncs per les dues habitacions matrimonials, el saló on rebien les visites, el despatx on Maragall es trobava amb amics o coneguts intel·lectuals, el menjador gran i la zona posterior que donava accés al pati interior. Mentre el guia va estar explicant la vida de Maragall i la seva família, junt amb algunes anècdotes, els alumnes havien d’anar contestant unes preguntes d’un dossier que se’ls havia donat anteriorment. Aquestes activitats estaven dividides per sales i acompanyades per un poema específic per a cada una que van llegir en veu alta.

A l’acabar la visita, es van fer una fotografia tots junts, van anar a una plaça a esmorzar i tot seguit, es van dirigir cap al Passeig de Gràcia per completar l’excursió visitant per fora uns quants edificis modernistes de la ciutat, com la Pedrera, la Casa Batlló i la Casa Ametller. Després van anar a fer una parada als 4 Gats, un restaurant que es va convertir en una de les referències del Modernisme, ja que molts artistes d’aquest moviment anaven sovint  i van acabar la ruta al Palau de la Música catalana.

Va ser una sortida molt interessant perquè van poder conèixer amb més detall la vida de Joan Maragall i, a més d’escoltar i prendre apunts, van fer de turistes i van gaudir del Modernisme literari i arquitectònic que tenim aquí a Barcelona.

Anna Sánchez Melero

18/11/2019