Programa Avancem

L’Institut Infanta Isabel d’Aragó és un dels centres participants en l’Avancem: Ensenyament i Aprenentatge integrat de les llengües, un programa d’innovació pedagògica impulsat pel Departament d’Educació que té  com a finalitat dotar l’alumnat d’una competència plurilingüe sòlida que afavoreixi el seu creixement acadèmic mitjançant un ensenyament competencial i integrat de les matèries lingüístiques (català, castellà i anglès). La base del programa parteix del consens i la cooperació entre el professorat de llengües i promou el disseny d’activitats, unitats didàctiques i projectes d’aula.

La implementació de l’Avancem a l’Infanta, durant el curs 2021-22, va suposar la integració en el currículum de 1r d’ESO d’una unitat didàctica anomenada “Més enllà de l’institut”. Des d’aleshores, i sota les consignes del professorat de llengües, els alumnes elaboren textos narratius en català, castellà i anglès en què s’expliquen experiències viscudes fora del centre. Els destinataris d’aquestes creacions són els alumnes de 3r d’ESO.

El pla d’acció de l’Avancem també va incorporar durant el curs 22-23 una altra unitat anomenada “Els secrets de Sant Martí”. En aquest cas, l’alumnat de 2n, per grups, havia de crear un sites amb informació sobre el barri per a l’alumnat de l’AA.

Finalment, durant el curs 23-24 es va introduir una última unitat, que també integrava les tres llengües. Aquí l’alumnat de 3r d’ESO havia d’elaborar discursos argumentatius en format digital.

Actualment, els tres projectes de l’Avancem conviuen al centre.