SORTIDA A LA SÈNIA

El dia 9 d’abril, els alumnes de 1r d’ESO van realitzar una sortida a La Sènia per estudiar l’ecosistema del bosc de ribera. Van realitzar activitats per determinar l’estructura i afectacions de la ribera del riu. A causa de la sequera, els alumnes hagueren de simular algunes de les activats, així mitjançant un joc van establir que el riu mostrava els primers símptomes de malaltia. De totes maneres, pogueren observar algunes estructures que l’home ha anat instal·lant a la riba als llargs dels segles (molins, peixeres) per aprofitar l’aigua com a recurs.

També pogueren conèixer una mica de la fauna, incloses les espècies invasores, que hi viu en aquest hàbitat observant els indicis (excrements, caus, cants, restes organismes…) que hi van trobar: cranc americà, llúdriga, picot, mallerengues, caderneres, i altres ocells.

Finalitzàrem la sortida al centre d’interpretació del Parc Natural dels Ports fent una última posada en comú entre tots els alumnes.