PARTICIPEM COM ESCOLA VERDA EN EL PROJECTE “LET’S CLEAN UP EUROPE”

Clean up Europe

Les escoles Teresa Subirats i Mestre (Mas de Barberans), Jaume I (la Sénia), Ramón y Cajal (Ulldecona) i l’Institut Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona han dut a terme l’acció ‘Descobrim i netegem el riu Sénia’. Es va desenvolupar en dues parts: la primera era d’observació directa del paisatge, més en concret de vegetació com el margalló, l’estepa blanca, el baladre, el romer, la canya o canyís. La segona part era la recollida selectiva dels residus que es troben al paisatge.

L’acció s’inclou al projecte ‘Let’s Clean Up Europe’, una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida dels residus abocats de manera il·legal als boscos, marges de rius, platges, etc. Es realitza amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya.

Els alumnes de 2n d’ESO van netejar i observar el camí de l’Olivar, a 2 km del poble, travessant el riu Sénia (límit natural entre Catalunya i el País Valencià), prop de l’inici del GR-92. És una zona rica en conreus (blat i tarongers) i vegetació de garrigues (malesa). L’activitat es va fer els dies 13 i 14 de maig de 2021.

Notícia al Diari de Tarragona >>>