ENTREGA DE DIPLOMES DELF DE LLENGUA FRANCESA

El passat dijous 23 de gener de 2020, es va fer l’acte d’entrega de diplomes DELF que acrediten els nivells A2, B1 i B2 en llengua francesa.  Aquests diplomes eren el resultat d’haver obtingut resultats satisfactoris a les proves realitzades el passat curs 2018/19, a les quals es van presentar dos dels nostres alumnes, les quals van obtenir el nivell B1 en la seva segona llengua estrangera. L’acte tingué lloc a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa i va comptar amb la presència del cònsol francès, de membres dels Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre, de l’agregat de cooperació lingüística a Espanya  de l’ambaixada de França i d’altres autoritats. Els alumnes diplomats eren els protagonistes de l’acte d’entrega i anaven acompanyats de les seves famílies i també dels professors i membres de l’equip directiu de cada centre.

Va ser un acte en el qual la llengua francesa va ser present en tots els parlaments, i també en les actuacions i intervencions realitzades per part d’alguns alumnes. Cal destacar el moment en què els alumnes diplomats van poder fer sentir la seva veu. Aquests, van dirigir-se a tots els presents a l’auditori per tal de poder expressar la seva percepció dels exàmens DELF, què havia representat per a ells haver obtingut el diploma i, la veritat, és que tots n’estaven ben orgullosos, ja que aquest diploma en una segona llengua estrangera els obre moltes portes i permet premiar el seu esforç durant els mesos de preparació.

El nostre centre continua fomentant l’aprenentatge del francès com a segona llengua estrangera i any rere any encoratja els alumnes a presentar-se a les certificacions de nivell, ja que aquestes representen un valor afegit en el seu currículum, els faciliten poder realitzar estudis a l’estranger i també són una oportunitat per poder demostrar allò que han après.

Com bé sabreu, des del curs passat, el nostre centre forma part del projecte Generació Plurilingüe i està implementant l’aprenentatge integrat de les llengües de forma transversal en qualsevol matèria  i també fomenta l’aprenentatge de la segona llengua estrangera entre el nostre alumnat. Per tal d’afavorir un millor aprenentatge de la llengua francesa i que aquest sigui més significatiu, des de l’àrea de llengua francesa també s’està treballant en dos projectes E-Twinning, amb diferents centres europeus. Així, els alumnes podran posar a la pràctica allò que van aprenent i podran millorar les seves competències lingüístiques de cara a l’obtenció dels diplomes DELF. Us anirem informant dels projectes i veureu com aprendre una nova llengua pot ser molt enriquidor.

Ara toca pensar en les proves DELF d’aquest curs 2019/20, les quals tindran lloc al mes d’abril. Ja s’han fet les preinscripcions i la setmana vinent comença el període de matrícula. Enguany alguns dels nostres alumnes de 3r d’ESO i de 4t d’ESO es presentaran al nivell A2, els animem a preparar-se bé les proves i esperem que tots puguin assistir l’any vinent a l’entrega de diplomes com ho han pogut fer enguany les nostres alumnes del nivell B1.

Diplomes DELF 2019