Continuem amb les activitats ERASMUS

Com segurament sabreu, estem participant en el consorci CETE+ des de fa uns cursos i el curs passat van començar les mobilitats del segon període dins del projecte ERASMUS. Al llarg del projecte, alguns dels nostres professors han viatjat per tal de fer observació d’altres centres europeus i també per fer cursos de formació per tal d’aprendre noves maneres de fer i poder millorar el nostre centre.

La setmana passada, una de les professores d’anglès, Marta E. Botan, va realitzar una mobilitat d’observació a Porto (Portugal) juntament amb dos professors més, provinents de l’INS Milà i Fontanals de Barcelona i de l’INS Martí l’Humà de Montblanc, els quals també formen part del nostre consorci. Va anar a visitar l’Agrupamento de Escolas da Maia, un clúster de centres escolars (escoles i instituts) en el qual es treballa amb metodologia AICLE des de fa uns cursos i que també treballen amb metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes). Allí va poder observar diferents estratègies per treballar amb aquesta metodologia i també com treballaven en projectes transversals en llengua estrangera. A més a més, també va poder veure com l’alumnat participava en les activitats en llengua estrangera i la seva implicació en els projectes proposats pel professorat.

Va tornar amb moltes idees i propostes que podríem adaptar al nostre centre, per tal de millorar l’impuls del plurilingüisme, els nostres projectes transversals i les competències lingüística i digital de l’alumnat, entre altres. A més, va tornar molt contenta per l’experiència, ja que l’organització per part del centre portuguès va ser impecable i el programa que van preparar va ser molt complet i va permetre observar diferents grups d’alumnes i reunions d’organització de les sessions en metodologia AICLE, cosa que ens va donar també moltes idees per poder implementar al nostre centre.

Gràcies als aprenentatges de les mobilitats de Düsseldorf (realitzada el curs passat) i de Porto, implementarem noves activitats al centre, que ens ajudaran a realitzar canvis organitzatius, de metodologia, etc. i, en definitiva, millorar el nivell d’assoliment de les competències per part del nostre alumnat.

Continuem organitzant també la implementació del projecte KA-122 “Historia Plurilingüe per tothom” i esperant la resolució de la sol·licitud d’Acreditació Erasmus. Us anirem informant de les novetats, estigueu atents als diferents canals de comunicació del centre (Weeras, pàgina web, xarxes socials, etc.).