Activitats del dia de la llengua materna

El passat dia 21 de febrer va ser el Dia internacional de la llengua materna. Al nostre centre hi ha alumnat d’origen diferent i, per tant, una gran diversitat de llengües maternes. Per què no les donem a conèixer?

Enguany s’han proposat dues activitats diferents sobre les llengües maternes del nostre centre i també altres llengües que es parlen al món per tal de poder saber-ne més coses i també veure’n les semblances i diferències. A més a més, aquestes activitats han possibilitat crear un debat en els diferents grups i ha permès que els alumnes poguessin descobrir més coses sobre les llengües que parlen dels companys de classe, cosa que afavoreix la cohesió de grup i el respecte envers els altres.

La primera de les activitats que s’han proposat l’hem anomenada “Les portes parlen”. Cada porta del centre representa una llengua del món. Els alumnes i professors del centre han buscat informació sobre la llengua que els corresponia i han fet un mural en el qual han inclòs informació rellevant de cada llengua juntament amb algunes paraules i expressions, algunes de les quals molt curioses. També, si hi ha parlants d’alguna de les llengües o algú en coneix alguna altra informació, pot fer la seva aportació a la porta corresponent.

En segon lloc, hem volgut omplir la rampa de l’institut d’arbres multilingües ben florits, per adonar-nos que en realitat les llengües no són tan diferents com pensem i que a vegades, s’utilitzen paraules d’altres idiomes per tal d’anomenar alguns conceptes.

Us animem a donar un volt pel centre i observar detingudament el resultat d’aquestes dues activitats, segur que aprendreu alguna cosa que no sabíeu o bé descobrireu alguna cosa curiosa, com per exemple que en Gallec “Panxolina” vol dir “Nadala” en català.

Des d’aquí volem agrair la vostra participació i animar-vos a continuar aprenent més coses sobre les diferents llengües i cultures del món, ja que la diversitat és sinònim de riquesa.