Biblioteca d’aula i biblioteca escolar

“Vaig tenir la certesa que un llibre compartit duplica el seu goig.” Emilio Pascual

Fomentar l’amor a la lectura produirà moltes satisfaccions al llarg de la vida escolar personal. Es tasca important per a la comunitat educativa (educadors i families) transmetre a l’alumnat el plaer que es pot trobar en els llibres. La millor manera de fer lectors i lectores interessats/es i involucrats/es és oferir imatges lectores positives, tant, que la lectura formi part d’un fet quotidià i plaent dins el centre com fora.

“La lectura és per a l’esperit el que l’activitat física és per al cos”. Steele.

Per què és important la biblioteca escolar en una escola?

1.  És un dret dels infants i joves, recollit a la llei 12/2009 d’Educació.

2.  És un espai democràtic de cohesió i inclusió.

3.  Ajuda a superar la bretxa digital.

4.  És un referent per a l’alumnat, el professorat i les famílies.

5.  Dóna suport i complementa l’aprenentatge, sempre que s’integri en el projecte educatiu del centre.

6.  Acompanya alumnat, professorat i famílies en el foment de la lectura, la competència mediàtica i informacional i en l’adquisició de les competències bàsiques de l’alumnat.

7.  Diversos estudis demostren que una biblioteca escolar en condicions i amb recursos aporta millores notables en els resultats acadèmics.

8. És cultura viva i de proximitat.