SORTIDA ÒDENA VILLAGE

Les Tanits som ja totes unes expertes de curses d’orientació i ho hem demostrat en l’activitat d’orientació d’Òdena Village.

Ja fa uns dies que vam saber que faríem una sortida ben especial, aniríem a Òdena Village a fer una cursa d’orientació però… on és Òdena Village? Per on hem de passar per anar-hi? Sabíem que hi aniríem caminant i tornaríem amb autocar, quanta estona és?

És per això que vam agafar els Chromebooks i ho vam estar investigant. Al posar al Google Òdena Village vam trobar la seva pàgina web però enlloc ens deia el camí a fer des de l’escola. Va ser al cap d’una estona que va sortir la idea de posar-ho al Google Maps i ens va sortir però per saber el nostre camí ens va costar una mica. Finalment vam trobar que hi havia la opció de posar-hi indicacions i allà moltes Tanits vam descobrir tot un món! Podem triar si fer el desplaçament en cotxe, a peu, en tren i fins i tot en avió. A més a més ens diu quants quilòmetres de distància hi ha des del punt d’inici fins al final, així com també el temps previst que es pot tardar a fer-ho.

Ara hem descobert una eina digital que pensem que ens pot ajudar en molts altres moments, tant a l’escola com a casa.

I ara que ja sabíem el camí, ahir va arribar el dia tan esperat! Vam fer una bona caminada fins arribar a Òdena Village: 5 km i vam tardar el temps que ja havíem predit, una hora i mitja. Fins i tot, pel camí, vam haver d’esperar una estona la policia local perquè ens vingués a tallar la carretera i poder passar.

Una vegada allà i havent recuperat forces amb un bon esmorzar, vam fer dos equips i va començar l’aventura: la cursa d’orientació! La veritat és que tots i totes la vam gaudir molt. Teníem cada equip un mapa i en ell hi havia les 10 fites marcades per un munt de terreny. Una vegada a cada fita hi trobàvem una pinça de marcatge igual que les que tenim a l’escola i havíem d’anar-nos orientant amb la brúixola.

La veritat és que va ser una molt bona experiència, hi havia fites molt difícils de trobar, perquè estaven molt ben amagades sota les pedres, entre la palla, havent de desxifrar codis secrets… i altres de més senzilles.

Ens ho vam passar molt i molt bé.

Després de dinar ens vam quedar una estona jugant per l’entorn tan gran i bonic que tenen, amb un munt de material que ens van deixar. La tornada amb l’autocar va tornar a ser tota una aventura, i és que feia molt temps que no pujàvem a cap!