PRIMERS DIES DELS ROVELLONS!

Els Rovellons ja estem al pis de dalt i aquests darrers dies han estat plens de novetats! Hem descobert nous espais de la comunitat de mitjans, el pati i l’aula. Ens hem retrobat de nou, amb moltes ganes de jugar plegats, compartir converses, reflexions, rialles, i descobrir tots els canvis que ens esperen.

Hem arribat a l’escola amb la il·lusió de comentar als nostres companys i companyes les vivències dels mesos d’estiu. Hem dedicat temps a explicar-nos els diaris d’estiu, plens d’històries; temps a fullejar les pàgines, a observar les fotografies i els dibuixos, temps per escoltar-nos.

També hem decidit entre tots i totes quines responsabilitats necessitem a la nostra aula i les hem escrit en el plafó. Girar el número del calendari i escriure el dia a la pissarra, repartir material, portar la llista de menjador, mirar quin temps fa… són algunes de les escollides, tot i que el dia a dia sempre ens pot portar a veure la necessitat d’alguna més.

Aquesta setmana també hem començat la lectura matinal en arribar a l’escola. El primer dia vam conèixer l’espai de la biblioteca del pis de dalt. La diversitat de llibres nous ens va fascinar i cadascú va triar-ne un per prendre a l’aula. Alguns rovellons hem començat a llegir i altres imaginem observant les il·lustracions. Aquestes estones ens ajudaran de mica en mica a anar adquirint un hàbit lector i augmentar el temps de lectura. I per tal de poder saber  per on anem,  hem fet uns punts de llibre amb el nostre nom, combinant colors i traços.

A poc a poc anem agafant l’hàbit de l’agenda, que ens serveix per situar-nos en el dia que som i per recordar dates rellevants. Cada dia ens l’hem de portar a casa i recordar de portar de nou l’endemà. Amb ajuda dels pares, a casa hem de fer una petita tasca que ens serveix per compartir les vivències del dia i les emocions viscudes. 

Els aniversaris a la comunitat de mitjans és una altra de les novetats. Després d’estar parlant de com ho celebràvem quan érem Tabalugues, ens adonem que totes les idees que tenim són suposicions i que la millor manera de verificar-les és demanant ajuda a les expertes de la comunitat, les Tanits. Elles ens expliquen l’espai on anirem posant les nostres postals a mesura que anem fent anys i ens informen d’una cançó ben diferent que desconeixem. Tenim moltes ganes de saber com sona i què diu, i ben aviat ho descobrirem… Així que de moment, decorem la nostra postal de felicitació.