Quan a l’octubre plou, el rovelló es mou.
Dita Popular
Tot i que està fent una tardor poc plujosa, algunes Alícies han explicat que han anat a buscar bolets al bosc. Algunes a prop de Vilanova del Camí i d’altres una mica més lluny a la muntanya.
En un d’aquests dies, la Judith ens ha sorprès amb un cistell de viandes de tardor de colors intensos, sabors deliciosos i carregats de nutrients. Ens ha mostrat carbasses de formes estranyes i ha portat castanyes, rovellons i un moniato. Però ja sabem que aquesta època de l’any hi ha molts més aliments que cal gaudir en aquesta època com són les figues, la magrana, el caqui, el codony i la xirimoia.
L’obsequi de tardor, ens ha portat a conèixer com s’escriuen les paraules d’aquests aliments, així com també el seu plural, descobrint que algunes acaben en -ES, com CARBASSES i CASTANYES. Amb aquests nous coneixements, ja podem a afegir un element més al nostre mural “Ep, no badis!”



Comentaris recents