ESCRIVIM UNA CARTA I4

Per estimular l’escriptura cal crear situacions en què els infants sentin la necessitat d’escriure, entenent per a què serveix i el valor que té en la nostra societat. Per això, aprofitem totes les oportunitats reals d’escriptura per afavorir-ne l’aprenentatge.

A I4 hem treballat el conte “El lleó que no sabia escriure”, que explica com un lleó, en conèixer una lleona que llegeix, vol comunicar-se amb ella per escrit. Com que no en sap, demana ajuda als animals del bosc, però no planifica ni dicta bé el que vol dir i això el frustra. Finalment, en cridar les paraules que hauria escrit, la lleona l’escolta i li ensenya a escriure.

Després del conte, reflexionem amb els infants sobre què hauria pogut fer el lleó: aprendre a llegir abans o dictar el que volia dir a un amic o amiga.

Com a activitat final, escrivim una carta a la lleona fent de lleó. Els nens i nenes dicten a la mestra allò que el lleó volia expressar. Aquest recurs, el dictat de l’adult, permet produir textos abans de poder escriure’ls sols.

Cliqueu per veure com va quedar la carta.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>