HORT ESCOLAR

El 30 de juny del 2005 l’Organització de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació (FAO) va proposar la creació d’horts escolars per tal de millorar la qualitat de la nutrició i la formació de nens i familiars als països en vies de desenvolupament, aconsellant també que la producció d’aquests horts sigui el gruix de la dieta de productes frescos al menjador escolar.

Des de l’escola veiem la necessitat d’introduir noves activitats i estratègies que permetin millorar i ampliar el contacte dels nostres alumnes amb l’entorn i la natura, alhora que ajuden a potenciar l’educació ambiental.

Creiem que la possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar als nostres alumnes a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personals.

L’hort aporta una sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo servir per treballar amb alumnes de diferents edats i en diferents àrees curriculars.

L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.

L’alumnat de CI ha iniciat el treball per projectes de l’hort escolar. Al pati de l’escola s’instal·larà en palets, diferents tipus de verdures, flors i plantes aromàtiques i remeieres . L’alumnat amb l’ajut del professorat serà l’encarregat de dur a terme tot el procés de preparació de l’hort, triar les llavors, plantar, regar, control de plagues,.. i finalment recollir el fruit.

1r trimestre                                   3r trimestre

PROJECTE DE L’HORT ESCOLAR A CICLE INICIAL

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *