VIII Trobada de Comunitats d’Aprenentatge

El passat dissabte 16 de novembre un grup de mestres vam assistir a la VIII Trobada de Comunitats d’Aprenentatge a Pamplona inaugurada per la Begoña Pérez Eransus, Vicerrectora de la Universitat Pública de Navarra, i la Susana Diego i l’Aitor Etxarte en representació de KomunIkas, Red Navarra de Comunitats d’Aprenentatge.

Durant el matí vam ser oients de la conferència sobre com la inclusió de l’alumnat amb necessitats educatives especials millora la qualitat de la comunitat educativa  a través de les actuacions educatives d’èxit, per part de la Silvia Molina (Universitat Rovira i Virgili – Tarragona). A més a més, vam tenir l’oportunitat de conèixer les polítiques sobre aquest àmbit a Europa.

Per la tarda vam assistir a tallers simultanis i espais per al diàleg dinamitzats per mestres de diferents realitats educatives (tertúlies dialògiques, grups interactius, la participació educativa de la comunitat o la formació dialògica, etc.).

El CFA Artur Martorell, va tenir l’oportunitat de donar a conèixer la seva experiència amb el voluntariat en un d’aquests tallers, concretament l’anomenat: Històries narratives. Reflexió sobre l’impacte i els principis de l’aprenentatge dialògic en les AEE. En aquest sentit, ens agradaria destacar i donar les gràcies als alumnes que col·laboren habitualment amb l’equip de mestres i, especialment, als voluntaris, la Mariana i el Carlos, que van explicar en un vídeo quin és el seu paper a l’escola i què els representa formar part de la nostra comunitat educativa. Les seves paraules van ser protagonistes en aquesta trobada.

La jornada va ser tancada amb una conferència sobre les masculinitats alternatives, imprescindibles per a millorar l’educació i la societat, a càrrec del Harkaitz Zubiri (Universitat País Basc) en la què el missatge clau va ser la necessitat de la presència masculina en tot moviment feminista.