Sant Sadurní d’Anoia i les seves joies

El passat mes de novembre alguns alumnes de la classe unitària del INPI vam anar a Sant Sadurní d’Anoia. Vam arribar cap a les 10:30 del matí i a l’aparcar la furgo ens vam dirigir a l’oficina de turisme a demanar un mapa del poble per poder-nos situar.

Una vegada situats, vam esmorzar per agafar forces per passejar una mica per la població. A través del mapa vam arribar a Cal Calixtus, una de les  edificacions modernistes de Sant Sadurní.

Per últim vam arribar a l’esperada visita a la Fàbrica de Xocolata Simon Coll. Una vegada asseguts davant de dues pantalles gegants , van projectar imatges de la història de la família Coll. Vam veure com creixen les pinyes als arbres de cacau, virtualment és clar!

Vam poder tocar pinyes, la fava del cacau i vam poder assaborir les faves torrades que se’n diuen nibs, però eren molt amargues i no a totes ens va agradar…, aquí vam començar a assaborir la pasta de cacau i mantega de cacau amb el qual es fa la xocolata blanca, però sense sucre! Finalment vam fer un tast de tres varietats diferents de xocolata i xocolata desfeta!
Com que ens va agradar tant vam acabar comprant a la botiga un parell d’especialitats….

Després de la sortida els mateixos alumnes han descrit la seva experiència:

Juan: “fue una vivencia muy chula viendo cómo se hacía el chocolate”
En Said diu: “He aprendido como se hacia el chocolate. Como se hacían los huevos de pascua y nos enseñaron las máquinas de como se funde y como se pasa de fundido al molde y del molde a las formas que quieren hacerlas”.

En Said va aprofitar i el seu projecte final de Gymp de COMPETIC va dissenyar un collage de l’experiència que ha volgut compartir-nos.