INICI DE LA FORMACIÓ DEL VOLUNTARIAT 2023-2024

Com bé sabeu, el nostre CFA és comunitat d’aprenentatge i sabem del cert que necessitem del voluntariat intern per què el projecte tingui sentit. Així doncs, des de fa unes setmanes hem començat la formació interna de voluntariat per tal d’empoderar al nostre alumnat.

Hem parlat sobre que significa ser comunitat d’aprenentatge, el perquè ho som, quin impacte té en l’alumnat i quina és la funció del voluntari i voluntària. Tenint en compte aquest últim punt, el voluntariat permet dur a terme les Actuacions Educatives d’Èxit (AEE), típiques de les característiques de les Comunitats d’Aprenentatge.

Ells i elles han d’acompanyar a tot l’alumnat de l’escola en el seu procés d’ensenyament i aprenentatge. Com bé diu la frase de Benjamin Franklin: “Digues i ho oblido, ensenya’m i ho recordo, involucra’m i ho APRENC”, reflecteix el sentit de la seva funció.

Gràcies a la seva implicació, el nostre projecte educatiu té sentit i funciona amb èxit.