APRENEM A “VIURE AL MÒDUL” AMB L’ALUMNAT DE FI1

Com sabem, la LOMLOE ha introduït nombroses modificacions que suposen, en definitiva, donar més èmfasi a l’aprenentatge significatiu de l’alumnat. Un dels reptes que persegueix és principalment aconseguir que aquests i aquestes puguin aplicar el coneixement a la seva realitat treballant mitjançant situacions d’aprenentatge a l’aula.

I… De quina manera ho estem portant a terme a Formació Instrumental 1 (FI1)?

Molt senzill! Hem elaborat la Unitat Didàctica “Viure al mòdul” on l’alumnat es familiaritzarà amb diferents aspectes del seu dia a dia al mòdul que els permetrà així adquirir més autonomia. Tenint en compte que es tracta d’alumnes que s’estan iniciant en la lectoescriptura i que, molts d’aquests i d’aquestes, no dominen la llengua catalana/castellana, aquests sabers esdevenen fonamentals i els representen una gran ajuda.

En aquest sentit, veiem com l’alumnat treballa molt motivat les activitats que els proposem. Per exemple, per aprendre el vocabulari sobre el personal que treballa a la presó al qual es vulguin adreçar, les diferents parts del mòdul i les activitats que hi poden fer, les ordres que senten des de megafonia que els indiquen què han de fer en un determinat moment, com omplir una instància i saber expressar per escrit sol·licituds senzilles, etc.

Aquí teniu unes fotos del treball a l’aula!