Ajuts Individuals de Menjador 2020-2021

Benvolgudes famílies,

Ja podeu sol·licitar la beca menjador pel curs 2020-2021

Termini: del 8 al 19 de juny de 2020

Bases de la convocatòria
Sol·licitud Model 1 (per a totes les famílies que ja van demanar l’ajut el curs passat)
Sol·licitud Model 2 (per a totes les noves sol·licituds o les famílies que vulguin informar de canvi de dades respecte al curs passat)

Com puc presentar la sol·licitud?

  • Presencialment a l’escola amb cita prèvia
  • Presencialment al Consell Comarcal de l’Anoia amb cita prèvia
  • Telemàticament a la web del Consell Comarcal de l’Anoia

Setmana literària confinada.

Bona diada de Sant Jordi i Santa Jordina!Tot i que confinada, ha estat ben participada, feta des del cor i ens arriba al cor. Gràcies a totes i tots els que ho heu fet possible, en especial a totes les que hi heu participat i amb les vostres mirades i paraules ens heu emocionat.COMPARTIM FOTOGRAFIES “Llegir en el confinament.” #setmanaliteraria “No hi ha espectacle més bonic que la mirada d’un nen que llegeix.” Günter Grass.… Llegeix més»

Setmana literària 2020.

Benvolgudes famílies,

Primer de tot el nostre desig de què estigueu bé.
Com cada any a l’escola celebrem i gaudim d’una setmana especial, plena d’emocions, llibres, poesies, música, dibuixos…, la setmana literària. Gaudint tota la comunitat educativa, infants, famílies, mestres…
Aquest any serà una mica diferent però de ben segur que ens emocionarem amb totes i cada una de les aportacions fetes.
Amb el lema “Llegir en el confinament“, us animem a participar en dues activitats proposades, aquestes les trobeu recollides en el document adjunt.
D’aquestes aportacions farem un recull i ho compartirem amb tots i totes vosaltres per la web i Twitter de l’escola.

Una forta abraçada i ens veiem aviat!

Ajornament de la Preinscripció 2020-2021​​​​​​​​​​​​​​​​​​.

Les novetats de la preinscripció per al proper curs es centren en els ensenyaments postobligatoris.
  • S’adapta el tràmit electrònic per a la seva visualització des de dispositius mòbils.
  • S’implanta per primera vegada la preinscripció electrònica als cicles formatius de grau mitjà i superior d’arts plàstiques i disseny. Un fet que agilitza i facilita el procés als ciutadans, que tenen la possibilitat de presentar la sol·licitud des de casa, i no haver de presentar cap document acreditatiu.
  • Es farà un segon període d’assignació de places per a l’admissió als cicles de grau superior de formació professional. Així, el mes de setembre els alumnes als quals no s’hagi assignat cap plaça de les demanades inicialment, podran ampliar la seva sol·licitud i, d’aquesta manera podran accedir a un cicle de la seva elecció.​

Normativa:

Resolució EDU/576/2020, de 28 de febrer, per l​a qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2020-2021.

Decret 31/2019, de 5 de febrer, de modificació del Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s’estableix el procediment d’admissió de l’alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.

Decret 10/2012, de 31 de gener, de modificació del Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s’estableix el procediment d’admissió de l’alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.

Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s’estableix el procediment d’admissió de l’alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics. ​

La present edició de Cantània Virtual se celebrarà el 2021.

? Atenció! A causa de la situació de crisi sanitària produïda pel Covid-19 la present edició de Cantània Virtual se celebrarà el 2021.

Tant de bo haguéssim pogut celebrar aquest projecte tal com l’havíem imaginat i treballat tots junts però estem segurs que quan la puguem cantar l’any que ve ho farem amb moltíssima emoció i energia després de tot el que estem vivint. ??

ℹ️ Podeu trobar més informació aquí: https://auditori.cat/ca/cantania-virtual-2021

El canvi afecta els 125 concerts del projecte, tant els que es fan a L’Auditori com els que s’organitzen a la resta de ciutats que en formen part: Mataró, Saragossa, El Vendrell, Olot, Figueres, Manresa, Sant Cugat, Vic, Parla, Burgos, Vilafranca, Guimaraes, Valladolid i Granollers (per ordre cronològic de concerts).

La decisió ha estat consensuada entre L’Auditori, l’equip de direcció del projecte, organitzadors territorials, mestres i les autoritats de cada localitat per garantir la viabilitat del projecte i davant la impossibilitat de poder moure la Cantània a un altre moment de 2020.

D’aquesta manera, Virtual, que és el títol de la Cantània actual, un encàrrec al compositor Óscar Peñarroya amb text de Cèsar Aparício, es farà el 2021 i la cantanta que hi havia prevista per el 2021 es realitzarà l’any següent. Això facilitarà la feina als docents i permetrà a l’organització de Cantània aprofundir i donar un aire nou a les sessions de formació, a més d’aprofitar despeses que els centres ja han fet en la compra d’atrezzo.

Quan tornem a la normalitat farem el retorn dels pagaments ja fets per les famílies.

Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus

Benvolgudes famílies,Per aquest dies de confinament us oferim algunes possibilitas, orientacions i recomanacions per acompanyar-vos en la complexitat del moment. A través del canal de twitter de l’escola @fontdelroure us anirem incorporant informacions, novetats, recomanacions, propostes, idees, etc. Seguim a la vostra disposició a través dels mitjans virtuals habituals.Per als alumnes de cicle superior hem habilitat la plataforma virtual amb algunes propostes. Estem treballant per oferir-vos més recursos en l’entorn virtual google clasroom.… Llegeix més»

Comunicat oficial.

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir del dia 13 de març i fins al proper dia 27 març, ambdós inclosos, tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars. Seguirem prestant atenció a les instruccions del Departament de Salut i a l’evolució de la situació.
Us recomanem que tingueu oberts canals de comunicació fluids amb el personal del centre educatiu, però és recomanable evitar aquells de tipus presencial. També us recordem que cal que seguiu les indicacions, recomanacions i protocols que estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus i que podeu consultar a http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus
El Departament d’Educació farà arribar a la direcció del centre les indicacions pertinents en relació als dubtes que puguin sorgir.
Us agraïm la vostra comprensió i col·laboració.

Laboratori de Transformació educativa.

Els Laboratoris de Transformació educativa son una Iniciativa I+D del Departament d’educació que a partir de la corresponsabilitat vol provocar i acompanyar els processos de transformació dels centres educatius del país. L’escola hi participem com a centre de referència en Transformació educativa de la Catalunya Central. El passat 3/02 varem asistir a la presentació del programa als Serveis Centrals del Departament d’educació  amb els representants de 46 centres educatius de Terres de l’Ebre, de Tarragona, de Lleida, de Barcelona Comarques, del Baix Llobregat, del Vallès Occidental, del Maresme – Vallès Oriental, de Girona i de Catalunya Central.

L’escola està immersa en un procés de transformació, innovació i millora continua. Després d’haver participat del programa Escola Nova 21 continuem el camí amb l’equip impulsor als Laboratoris de Transformació educativa amb l’acompanyament del facilitador, revisant els objectius de millora PGA i comparant-ho amb els resultats de l’eina d’autodiagnosi. Aquest dilluns 02/03/20 l’equip impulsor ha estat en la sessió de treball a l’escola la Maquinista de Barcelona.

Tres reptes / demandes que seguirem treballant amb l’acompanyament del facilitador dels laboratoris:

1. Trobar eines que ens ajudin a visualitzar les evidències de l’aprenentatge de manera personalitzada fent-ne conscients als infants (personalització, participació en l’avaluació…).

2. Estratègies per incrementar la participació real en aspectes pedagògics i documents de centre (alumnes, famílies i claustre).

3. Saber prioritzar i enfocar cap aquells aspectes més nuclears.

“L’educació és objectiu i estratègia, meta i camí. L’èxit per a tothom en un marc d’inclusió, d’equitat i igualtat d’oportunitats.” @JMoralCastrillo

Pla visita centres. L’escola en som centre receptor.

Aprendre dels processos transformatius de les escoles i dels instituts de l’entorn per aplicar-los al mateix centre educatiu és l’objectiu del Pla visita-centres, un nou programa pilot que han posat en marxa els Serveis Territorials de la Catalunya Central del Departament d’Educació. A través d’aquest Pla, diferents instituts i escoles de les comarques centrals en visiten d’altres per poder comprovar in situ com treballen les experiències educatives. Més d’una vuitantena d’escoles i instituts de la Catalunya Central participen en el Pla visita-centres, en què comparteixen aprenentatges per a la transformació educativa.

“El projecte ha nascut d’una necessitat: els nostres centres demanaven informació per poder iniciar processos de transformació i, per tant, els havíem d’acompanyar d’alguna manera”, explica Anna Torruella, coordinadora de Serveis Educatius dels Serveis Territorials de la Catalunya Central. “Així ens va semblar que una manera possible era una visita de centres entre iguals”, constata.

Segons explica Torruella, “per organitzar-ho, vam escollir un grup de centres receptors, que ja estaven en un procés de canvi cap a la transformació. No tots estaven al mateix nivell, però ens semblaven que podien fer coses interessants per a la resta de centres”. A partir d’aquí, explica que es va informar del Pla a tots els centres de la Catalunya Central, per si estaven interessats a visitar algun dels centres receptors.

“Vam deixar clar des d’un principi que no es tractava només d’una visita: d’aquest intercanvi, els centres n’havien de treure algun profit, és a dir, algun canvi per introduir en el seu centre”, afegeix la coordinadora dels Serveis Educatius. “I, a partir d’aquí, el claustre haurà d’elaborar un seguit de noves propostes i de mesures, per anar-les introduint al centre el curs vinent”.

En el Pla, s’hi han acollit prop d’una setantena de centres educatius d’arreu de la Catalunya Central, disset dels quals són centres receptors, és a dir, escoles i instituts que ja duen a terme processos de transformació educativa i que expliquen a la resta de centres participants com els apliquen.

https://www.regio7.cat/bages/2020/01/18/mirall-impulsar-canvi-educatiu/591908.html

http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/centres-serveis-educatius/centres/experiencies-educatives/prova-pilot-visita-centres/

Donem sang per salvar vides!

Benvolgudes famílies!

Els nens i nens de 6è estem col·laborant a la campanya de donació de sang que organitza el banc de sang i teixits. Tindrà lloc el proper dilluns 30 de març de 15:30 a 19:30 al gimnàs de l’escola. Donar sang és molt important per molts motius: El nostre cos és l’única fàbrica de sang que existeix. Ajuda a descobrir nous medicaments i tractaments de malalties. Mai saps quan la pots necessitar….

Aquests són només algunes de les raons, però la més important és que una petita acció pot salvar fins a tres vides. Calen més de 800 donacions diàries per poder cobrir les necessitats de tots els hospitals, només a Catalunya. Animeu-vos a participar!

Recordeu, però, que per poder donar sang heu de complir uns requisits importants: Tenir entre 18 i 70 anys. Pesar més de 50Kg. No estar embarassada. No haver de realitzar una activitat física intensa després de la donació.