6
5
4
3
2
1
“Els mestres observem que l’infant necessita estar a l’exterior, que aquest li agrada i que és on es connecta amb els altres més fàcilment. Per aquest motiu, pensem que és una magnífica oportunitat per desenvolupar-se i de posar en pràctica estratègies d’autonomia i convivència.”
Aquest nou espai, amb balances i objectes de diferent pes i material, els permet descobrir i provar amb la pròpia experiència si la hipòtesi que fan és vàlida. Equivocar-se i tornar a provar fins a trobar els materials adequats perquè les balances estiguin equilibrades. I quan aquest saber és compartit, la gratificació d’aconseguir-ho és doble. Les mestres els acompanyem per posar paraules en els seus dubtes i aprenentatges. Investigant coses dels astronautes, a P4 descobrim que el seu traje pesa molt i aprofitem per introduïr les balances i començar a entrendre el concepte de pes. Hem aprofitat objectes de l’aula per fer hipòtesis, que no sempre s’han complert, és proporcional la relació volum pes?
Aquest trimestre els Mossos d’esquadra han realitzat el taller d’internet segura per informar sobre els perills de navegar per Internet, explicar els avantatges i desavantatges que pot tenir navegar per Internet i educar als infants perquè naveguin de manera responsable per Internet.
Rellegim els #dretsdelsinfants 20N de la mà de @joan_turu @cccesssarrr DRET A TENIR UN NOM “Ajuda’m a escriure noms en aquesta paret per si algú no en té, i així se’n pugui quedar un.”
Aquesta setmana no us perdeu l’Hora del Conte virtual que proposa la #BibliotecaMasquefa!
Divendres 4 de desembre Rellotge que marca les set 19 h
Activitat online gratuïta per a infants de 4 a 9 anys.
Només heu d’accedir al següent enllaç el dia i l’hora indicat
El Consell Comarcal de l’Anoia obre, de l’1 al 31 de desembre, el termini de sol·licitud de les noves beques per estudis d’ensenyaments artístics adreçades a infants i joves. Més informació: http://www.anoia.cat/2020/11/30/el-consell-comarcal-de-lanoia-obre-el-termini-de-sollicitud-de-les-noves-beques-per-estudis-densenyaments-artistics-adrecades-a-infants-i-joves/
Les sol·licituds es poden presentar fins al 31 de desembre i hi poden optar famílies de la comarca amb infants o joves fins als 16 anys que s’ajustin als requisits establerts en la convocatòria
Avui celebrem el dia dels #dretsdelsinfants a 6è treballem les nostres creences limitants i les transformem en frases empoderadores. Les creences limitants són idees, opinions o pensaments negatius que considerem veritats absolutes, sense ser-ho, i que tenen una influencia condicionant en la nostra vida. Potser per una mala experiència, potser perquè ens ho han repetit cent vegades, ens creiem alguna cosa que no es correspon amb la realitat. En el camp oposat, tenim les creences potenciadoras, les idees en positiu.
“Cada generació d’infants ofereix a la humanitat la possibilitat de reconstruir el món.” Eglantine Jeeb.
👍 L’escola és un entorn segur.
🌡 Si el vostre fill o filla presenta símptomes, no el porteu a l’escola i comuniqueu-ho al centre.
🚧 Col·laboreu amb el centre i feu que les entrades i sortides siguin agils, eviteu aglomeracions.
🏥 Si hi ha un cas positiu a l’aula del vostre fill o filla, seguiu les indicacions de la direcció del centre i/o dels serveis de salut.
❤ Sigueu un bon exemple pels vostres fills i filles i seguiu les mesures de protecció.
El Procicat aprova l’actualització de les darreres mesures sanitàries en l’àmbit educatiu
Dimecres, 09 de setembre de 2020
El mal de coll i el refredat nasal es consideraran símptomes si hi ha febre o d’altres manifestacions considerades en la taula Covid-19
El primer dia del curs, i almenys durant les dues primeres setmanes, tots els infants a partir dels 6 anys hauran de dur mascareta en tots els centres
El Procicat ha aprovat aquest matí l’actualització de les darreres mesures sanitàries anunciades en l’àmbit educatiu, de cara a l’inici del curs escolar el proper dilluns 14 de setembre. Aquestes mesures donen resposta a les previsions de l’estat de la pandèmia en les properes setmanes a tot el territori català.
Algunes de les mesures aprovades fan referencia, per exemple, a la realització de reunions entre el centre i les famílies –que no poden ser presencials- o les reunions dels claustres d’escoles i instituts – telemàtiques i només presencials de forma excepcional, en grups inferiors a 10 persones-. També s’ha aprovat el cribratge poblacional utilitzant les escoles i instituts des de la tercera setmana de setembre segons indicacions de vigilància epidemiològica i prioritzant les escoles on hi hagi casos. El document aprovat també estableix que, igual que en qualsevol entorn comunitari, l’ús de mascareta en els centres educatius sigui obligatori per a persones adultes. Per als docents del primer i segon cicle d’educació infantil, la mascareta no serà exigible quan el seu ús, per raó de l’activitat docent, pugui interferir greument en l’objectiu pedagògic.
En paral·lel al Procicat, per acord entre el Departament d’Educació i el Departament de Salut i a patir de les recomanacions sanitàries, s’ha establert que el primer dia de curs, 14 de setembre, tots els infants a partir dels 6 anys hauran de dur mascareta en tots els centres d’arreu del territori. Com a norma general, la mascareta és obligatòria a escoles i instituts a partir dels 12 anys, i a partir dels 6 anys en els territoris on es requereixi segons l’estat de la pandèmia.
Atès que es tracta del començament de curs i l’alumnat encara no prové d’un grup estable, l’obligació de mascareta s’allargarà durant les dues primeres setmanes de curs, per indicació de l’Agència de Salut Pública. Passat aquest període, es revisarà l’obligatorietat a partir dels 6 anys, i es determinarà en funció del territori i estat de la pandèmia. Tots els dimecres es comunicarà a cada escola si el dilluns següent continua l’obligatorietat de dur o no mascareta, en funció de les condicions de la pandèmia.
Finalment, en consens amb la comunitat pediàtrica, Educació i Salut també han actualitzat la simptomatologia de Covid-19 entre els infants. El llistat de símptomes és:
Febre o febrícula (per sobre de 37.5ºC)
Tos
Dificultat per a respirar
Mal de coll*
Refredat nasal*
Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
Mal de panxa amb vòmits o diarrea
Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)
Atès que el mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en els infants, només s’haurien de considerar símptomes potencials de Covid-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista de símptomes.
S’ha de valorar cas per cas amb la família o tutor/a i l’equip pediàtric les implicacions a l’hora de reprendre l’educació presencial.
En cas que no es pugui fer activitat de forma presencial, la formació es continuarà fent via no presencial, garantint la continuïtat del curs escolar.
En funció de la situació del centre educatiu i l’estat de la pandèmia l’autoritat sanitària, en coordinació amb l’autoritat educativa, prendran les mesures i les decisions que corresponguin i que seran resultat de la valoració sobre el terreny a cada centre.
En cas que s’hagi d’aturar l’activitat de forma presencial, la formació es continuarà fent via no presencial, garantint la continuïtat del curs escolar.
Al menjador
Al pati
*Només si apareixen conjuntament amb algun altre símptoma de la llista.
A més, cap persona pot accedir-hi si:
L’inici del proper curs té unes característiques extraordinàries a causa de la pandèmia per la COVID-19, per la socialització que representen les escoles, així com per la necessitat de no interrompre la formació de milers d’estudiants.
La detecció precoç de casos i el seu aïllament, així com dels seus contactes estrets, és molt rellevant per mantenir entorns segurs i preservar al màxim l’assoliment dels objectius educatius dels centres.
S’ha establert un procediment per assegurar que el centre educatiu, els centres d’atenció primària de salut, els equips de vigilància epidemiològica i les famílies estiguin informades i actuïn coordinadament i amb seguretat si es produeix un cas de sospita o un cas positiu entre el personal o l’alumnat del centre.
En aquest procediment participen de forma permanent també els ajuntaments, els equips de coordinació territorial i els departaments d’Educació i Salut de la Generalitat de Catalunya per tal de fer-ne un seguiment i activar mesures segons cada cas i la situació epidemiològica de cada moment.
Un dels objectius d’aquest espai és poder oferir tota la informació sobre els procediments i la situació de la comunitat escolar, en el marc de la pandèmia i que arribi a totes les famílies de manera molt directa per tal que estiguin al dia de les mesures, actuacions i decisions que es vagin prenent i que puguin afectar al desenvolupament del curs.
Infografia mesures Salut/Escola
Protocol de gestió de casos COVID-19 als centres educatius. Obre en una nova finestra.
Segueix-nos!