Una Visita a l’URV

El passat 13 de desembre els alumnes de 4t, de Biologia i Física i Química, acompanyats pels professors Rosalia i Eugeni, van anar a visitar la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Al llarg del matí, l’alumnat va visitar un dels laboratoris de la
Universitat i es van preparar posant-se bates, guants i ulleres per poder-hi entrar.

Una vegada a punt, amb l’ajuda d’un professor de química, van intentar elaborar un teixit a partir de cel·lulosa. Es van posar en parelles i van començar a fer d’enginyers com uns universitaris. Seguint la guia que els hi van donar, van anant fent els passos per elaborar el teixit. Finalment van aconseguir un teixit semblant al cotó. Després d’un petit descans van anar a visitar la biblioteca de la universitat. Una guia els hi va explicar tot sobre el “CRAI”, Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació. Els hi va comentar que hi ha tres plantes: en la primera hi podem trobar una zona on els estudiants poden aprendre llengües estrangeres via conversa o audiovisuals; una altra zona amb taules per poder estudiar sol o amb amics, un espai per exposicions i una recepció.

A la planta de sota hi ha la part de gravació, taules amb ordinadors per la gent que no en té, i també hi ha una zona per treballs cooperatius, petites sales amb unes pantalles per poder connectar l’ordinador. A la segona planta podem trobar una biblioteca com tots la coneixem, d’una part estanteries amb llibres i de l’altra, una zona d’estudi amb molt de silenci.

Pels alumnes va ser una experiència molt divertida i enriquidora perquè els hi va agradar molt passar el dia en un laboratori d’una universitat i imaginar-se tot allò que es pot arribar a fer tenint unes bones instal·lacions. I qui sap, pot ser algú va descobrir la seva vocació.

Paula Altarriba
Alumna de 4rt d’ESO