Sant Jordi

El passat 23 d’abril els alumnes de l’Institut van celebrar el dia de Sant Jordi amb diverses activitats relacionades amb la literatura.

La celebració del dia de Sant Jordi va tenir una activitat avançada, ja que el dia 21 de març, dia mundial de la poesia, alumnes de diferents cursos van llegir poemes en català, castellà, anglès, francès, romanès, àrab i ucraïnès, i els professors de llengua van recitar també algun poema en català i castellà.

El dia de sant Jordi, la gran festa catalana del llibre i la rosa, l’alumnat va tenir un programa molt complert. A última hora del matí, tot l’alumnat i professorat del centre va desplaçar-se fins a la plaça de l’església per poder mirar les parades de llibres i roses. Els alumnes de 4t venien roses en una d’aquestes parades per recollir diners per al viatge de final de curs. Per la tarda, alumnes de 1r fins a 4t d’ESO van representar diverses escenes de grans obres de la història del teatre: tragèdia grega, comèdia romana, teatre medieval, teatre del segle XVII i autors contemporanis, per acabar amb una escena mímica d’El tricicle, que va tenir una gran acceptació entre el públic. Tot seguit, es va realitzar l’entrega dels premis del 3r concurs literari de l’Institut, amb un gran nombre de cal·ligrames presentats i de gran qualitat visual i poètica. Els cal·ligrames premiats i alguns altres seran exposats en una de les sales del Museu de la Vida Rural. Per acabar, es va fer entrega a l’alumnat i professorat nou del llibre sobre la història de l’Espluga de Francolí.