L’Institut Joan Amigó participa al Girl’s Day de la URV

Un grup de noies de 3r d’ESO han participat a la jornada organitzada per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSQ) en col·laboració amb l’Observatori de la Igualtat de la URV. Es tracta d’un conjunt d’activitats per promocionar els estudis d’enginyeria entre les estudiants d’ESO. Amb aquest objectiu, es dona visibilitat i es mostra a les alumnes la presència de professionals dones en camps com l’Enginyeria o la Tecnologia, així com la conveniència dels equips de treball mixtos per obtenir un millor rendiment.

Amb aquesta jornada es pretén actuar com un element de cohesió i coeducació per poder revisar els rols de gènere transmesos i majoritàriament assumits en la divisió sexual del treball. Les activitats programades es basen en l’exposició de la professió d’enginyera, donar a conèixer les titulacions d’enginyeria presents a la URV, oferir un petit tast pràctic de les diferents enginyeries i una visita general al campus d’enginyeria.

Tot i els inconvenients meteorològics presents el dia 27 de febrer, l’interès i implicació del grup ha estat en tot moment positiu i de ben segur serà la llavor de moltes i bones enginyeres en un futur no molt llunyà.

Josep Besora – Professor de Tecnologia